#1 Skrevet Desember 3, 2009 hei sliter litt med å få speedoen på glfen til å fungere (golf 2 gti 8v) har både sjekka wiren, speedometeret og prøvd å se ned i kassen, ser ut som at tannhjulet som skal drive wiren ser helt fin ut. er det noe spesiell måte man skal stikke wiren ned i girkassen på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2009 hei sliter litt med å få speedoen på glfen til å fungere (golf 2 gti 8v) har både sjekka wiren, speedometeret og prøvd å se ned i kassen, ser ut som at tannhjulet som skal drive wiren ser helt fin ut. er det noe spesiell måte man skal stikke wiren ned i girkassen på? Når jeg skiftet speedowire på min golf 2, fikk jeg ikke på plass en del / et drev når jeg monterte, og mistet det ned i olja i girkassen på en eller annen finurlig måte. kanskje noe i samme dur du har gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2009 hmm..wiren min er helt ny..er bare ett drev på denne ? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2009 bumpedibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2009 Nedi girkassen sitter det et spisst tynnt plastdrev (stavformet). Det er den vaieren settes innpå. Innpå det plastdrevet igjen sitter det et rundt drev også i plast. Bytta de 2 plastdrevene på en -86 audi 80 etter at speedoen ikke virket med ny vaier der heller. Som du sier så kan de se greie ut, men det runde drevet er ofte akkurat så mye slitt at tennene fra det tynne ikke griper inn. Husker ikke helt hva som må demonteres for å komme til det innerste drevet, men det var ikke store jobben. Hvis du stikker på en vag-deleforhandler så kan de sikkert vise deg bilde på sprengskisse, eller kanskje noen her på forumet kan legge ut bilde fra ETKA/AKTE (!!). Koster ikke mye de 2 drevene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2009 tusen hjertelig, skal ta meg en titt på det ikvedl:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...