#1 Skrevet Desember 3, 2009 Kjørte til skolen i dag. Rimelig i ørska, som jeg alltid er om morgenen. Merket allikevel at bilen var "litt" annerledes å kjøre i dag. Bilen var stiv som et helvete. Ikke kjørt no så stivt siden jeg hadde senka Caravelle! Smalt over en fartsdump, å det var ikke demping foran i det hele tatt. Gikk ut og fant ut at bilen hadde en ufattelig stilig look forfra. Lav som pokker! Så du bilen fra sida var den stuket riktignok: bak var den nemlig som den skal være. Prøvde å trykke bilen ned foran for å se om den gynget litt, men det var som å rikke en grunnmur: eek : Lurer på hva dette kan være? Jeg la ikke merke til om bilen var så lav når jeg satt meg i bilen når jeg startet hjemmefra. Fikk iallefall såvidt hånda inn mellom hjulbuen og dekket når bilen var på det laveste. Kan demperne ha fryst? Vil ikke tro at demperne fryser allerede ved 8-10 blåe? Etter jeg hadde kjørt en 5-6 km i løpet av dagen heiste bilen seg opp på høyre side. Etter å ha latt bilen stå i 2 timer hadde bilen igjen normal høyde. Nå er bilen fortsatt litt stiv, men høyden er som originalt. Noen forslag til hvorfor jeg fikk senk for en dag? Var jo rene Allroad-tilstander i den stakkars 80'n. Høy og lav om hverandre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2009 Garantert frosset om det er 8-10 blå ute. På tide med nye gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2009 er nokk frosset ja, skjedde på 2'er golfen min, ble det sykeste understellet jeg hadde prøvd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2009 Opplevde det samme på B4'n min også, da var det rett og slett ORGINAL dempere, 10-12år gamle, som satt der! Og de hadde rett og slett kila seg fast, var så slarkete! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2009 Garantert frosset om det er 8-10 blå ute. På tide med nye gitt. Synes ikke det var kaldt nok til at det burde skje. Hva er grunnen til at de fryser så fort? Har de rett og slett gjort sitt? er nokk frosset ja, skjedde på 2'er golfen min, ble det sykeste understellet jeg hadde prøvd Mja... Heftigste stuket jeg har kjørt med iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2009 Opplevde det samme på B4'n min også, da var det rett og slett ORGINAL dempere, 10-12år gamle, som satt der! Og de hadde rett og slett kila seg fast, var så slarkete! Disse løste seg også opp igjen? Er gamle dempere som sitter foran, vet ikke om de er originale, jeg har aldri bytta dem Støtdemperne bak er riktignok 2-3 år gamle og de frøs ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2009 når de blir gamle så blir de morken. olje kommer ut og vann kommer inn.. og da fryser de. kunne "pumpe" ut vann fra gamle demperene fra coupen.. så det er vell på tide og skifte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2009 når de blir gamle så blir de morken. olje kommer ut og vann kommer inn.. og da fryser de. kunne "pumpe" ut vann fra gamle demperene fra coupen.. så det er vell på tide og skifte Akkurat... Da vet jeg hva bilen ønsker seg til jul! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...