Hvilken Turbo passer min motor ? 1,9tdi

Anbefalte innlegg

Har nå en Audi a4 med 1,9tdi 110hk med turbo havari. tenker nå på å montere turboen som sitter i 130hk passer denne ? og hva er delenr til disse 2turboene og hvor finner jeg ny ? eller brukt en ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå en Audi a4 med 1,9tdi 110hk med turbo havari. tenker nå på å montere turboen som sitter i 130hk passer denne ? og hva er delenr til disse 2turboene og hvor finner jeg ny ? eller brukt en ?

028 145 702 X (1Z, AFF, AHU)

028 145 702 CX (AFN)

Passer ikke overens nei, ifølge mine hidden!

Møller har ny! Pris: 12255,- (: eek :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

130 hk turboen er ikke stort bedre en den orginale da akslingen er litt spinkel. Skal du først sette inn en større annbefaler jeg deg å sette inn fra 150 hk med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 150hk passer ikke på AFN... annen manifold.. Må sveise om osv.. 130Hk er bolt on..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da gir jeg meg:) Det vet jeg ingen ting om. Fikk bare beskjed på min 1,9 tdi at 150 hk turboen var ett bedre valg da 130 turboen hadde en svak aksling:) Men jeg bøyer meg lett for gutta med kunnskapen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

130hk turbo svak aksling?? Vel,... flere slike som ruller flere hundre tusen km før de gir seg og da er det som regel IKKE akslingen som ryker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare det Petter Lønning sa til meg når jeg skulle ha ny turbo da det var 130 turboen jeg egentlig skulle kjøpe først. Men havnet på 150 turboen da jeg ble frarådet å bruke 130 pga dårlig aksling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker får raske svar :) blir enten ny turbo fra 130hk eller hele motoren ;) noen som vet hvor det lønner seg å handle fra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer ko4 turbo rett på min avf motor? (1.9 tdi 130 hk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da gir jeg meg:) Det vet jeg ingen ting om. Fikk bare beskjed på min 1,9 tdi at 150 hk turboen var ett bedre valg da 130 turboen hadde en svak aksling:) Men jeg bøyer meg lett for gutta med kunnskapen:)

Ikke mye kunnskap om dette, men har blitt fortalt bl.a av petter at 150 måtte sveises om.. Har også sett det på tdiclub.. Desverre :(

Men er vel en hybrid som er neste steg steg etter 130hk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Eg såg annonse i tyske ebay, http://cgi.ebay.de/Turbolader-Garrett-GT1749VB-ARL-150Ps-038253016G-NEU_W0QQitemZ230351789268QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item35a2095cd4 der eit tysk firma tilbyr GT1749VB turboen for 720 euro. Denne er primært for 150 ps ARL-motoren, men dei skriv at den også kan monterast på 130, 115, 110 og 90 ps TDI.

Hos Kerma annonserar dei for VNT17ALH "drop in turbo" for ALH-motoren (90 hk VP diesel), basert på "the European 150 PD turbo". http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-429/VNT-dsh-17-drop-in-turbo/Detail?category=-Performance+Parts%3ATurbos Her er det også vist montering av turboen, der ein løyser og dreier innblåsingshuset 90 grader, og så tilpasser turboslangen. Dette gjeld dog for Golf & Jetta modellar.

Diesel-Power-Consept tilbyr Garret tunings-turbo for både tverrmonterte og langsmonterte TDI motorar, sjå http://www.diesel-power-concept.de/shop/index.php?cat=c8_Tuning-Turbo-TDi.html Her er det også billige ombyggingsett for VNT15 til VNT17VA.

Jan S.

PS. På svenske Bildelsbasen er det eit bra utvalg av brukte turboar =202125100&vcx1=4927&vcx2=3054&pc[0]=120105100"]http://no.bildelsbasen.se/?index=default&link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=202&pc1=120&vc[0]=202125100&vcx1=4927&vcx2=3054&pc[0]=120105100

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.