#26 Skrevet Desember 6, 2009 Hehe..tenkte meg det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 6, 2009 Hvilken klarlakk er dette snakk om da? Kunne tenkt meg å prøvd ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 6, 2009 det vet jeg ikke da det er OZ som tester den ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 6, 2009 Åja, misforsto litt jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 6, 2009 jeg har også meeget god erfaring med meguiars all metal polsih når det gjelder etterbehandling av felger og andre metaldeler. jeg bruker den på alle biler jeg tar pleie på og har vært fornøyd med resultatet hver gang, og sist men ikke minst, kundene har vært meget fornøyde og kommentert resultatet også. mvh stian X 2 her og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 7, 2009 Jasså.. Verdt å notere seg denne wonder-polishen da skjønner jeg Nå er to av felgene lagt i bilen og på vei hjem til meg for å splittes, pusses, koses med og poleres. Gleder meg nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 8, 2009 Holder på å skal splitte felgene nå med en varmluftpistol, men jeg får det fa*n ikke til! 1500W pistol er det, og jeg kjører den på maks styrke. Jeg hamrer og slår, men senteret vil ikke skille seg fra ytterringen. Dere som har splitta disse felgene før, hvor lang tid tok det for dere og hva brukte dere til jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 8, 2009 må varme de godt hele veien.. bank helt innerst ved ytterringen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 8, 2009 Omsider gikk det. Trodde jammen ikke de skulle sitte så godt, men det er mulig jeg ikke slo hardt nok etter den første heteperioden Nå er jeg iallefall i gang! Fun! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 8, 2009 (endret) Skal prøve å legge ut div. bilder slik at denne tråden ikke KUN blir tørrsnakk Her kommer noen: De tre første bildene under er da bilder av de verste merkene disse ringene har. Det funker vel fint å pusse ned bulken på øverste bildet? ..og selve "byggherren" i behagelige og komfortable klær, noe som helt klart er en del av oppskriften til et vellykket resultat Takk og lov kan jeg sitte inne i varmen mens jeg gjør denne jobben her..det er ganske så digg mot for å sitte ute garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 8, 2009 De kantkjøringsmerkene og andre skadene filer du bort med en egnet fil og tar det igjen med pussepapir. Var ikke ille de merkene der Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 8, 2009 Yes, det var noe sånt jeg hadde tenkt å prøve på. Takk for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 8, 2009 Ser bra ut dette her Tore, dette får du garantert til. Kjøp inn våtslipepadder med svamp på, egentlig beregnet på maskin, men funker fint for hånd også. Mindre søl og lettere å jobbe med. Ville gått fra 240->4000 Edit: 240 og så stegvis opp til 4000, er det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Desember 8, 2009 Takker Petter! Ahh..det hørtes ikke dumt ut. Det skal jeg absolutt gjøre! ..og hva er "stegvis"? Altså, hvor langt er et steg? noob.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Desember 9, 2009 Eg ville begynt på grovere papir enn 240 det sparer deg for mye pussing. Gromme felger du har fått tak i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Desember 9, 2009 eg har begynt med 180på mine: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Desember 9, 2009 Ytterringene er - forutenom det jeg har tatt bilder av - helt strøkne UTEN ett eneste hakk. Må jeg likevel begynne med såpass grovt? Hvis det gir det beste resultatet så gjør jeg selvfølgelig det først som sist.. Ernst Arve M. Berg: Takker for det. De vokser ikke på trær nei..spesielt ikke i 17" med 4x100 boltsirkel Kjøpte dem av en dumsnill svenske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Desember 9, 2009 Ytterringene er - forutenom det jeg har tatt bilder av - helt strøkne UTEN ett eneste hakk. Må jeg likevel begynne med såpass grovt? Hvis det gir det beste resultatet så gjør jeg selvfølgelig det først som sist.. Ernst Arve M. Berg: Takker for det. De vokser ikke på trær nei..spesielt ikke i 17" med 4x100 boltsirkel Kjøpte dem av en dumsnill svenske. på de som er strøkne ville jeg brukt 1200, evt 800 vått først før polering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Desember 10, 2009 Ok Prøve med 1200 der de er fine da og en del grovere(400?) der de såvidt har fått noen kantkjøringsmerker? Tror jeg stikker på sjappa og handler litt nå. Har det forresten noe å si om jeg drar pussepapiret frem- og tilbake? Eller skal det helst kun føres ÉN vei(mao. rundt og rundt langs felgringen)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Desember 10, 2009 Dro annenhver vei på mine. Startet på 120, men det var for å få av klarlakken, hadde vært bedre med Duxola og begynt med finere papir. 240-320-400-500-800-1000-1200 så 3 runder med poleringshjulet med forskjellig grovhet på mopp og slipemiddel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Desember 10, 2009 Duxola har jeg, så kantene er fri for klarlakk når jeg starter pussinga. Annenhver vei, da mener du altså frem- og tilbake som når du f.eks pusser treverk? Felgene dine så veldig bra ut. Du brukte ikke finere enn 1200 til slutt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Desember 10, 2009 320-400-800-1200 var det jeg fikk tak i. Dårlig utvalg der jeg var. Da skal jeg prøve meg litt frem 320 og 400 tørr + 800 og 1200 våt, så får man se om jeg blir fornøyd med hvordan det blir eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Desember 10, 2009 Duxola har jeg, så kantene er fri for klarlakk når jeg starter pussinga.Annenhver vei, da mener du altså frem- og tilbake som når du f.eks pusser treverk? Felgene dine så veldig bra ut. Du brukte ikke finere enn 1200 til slutt? Rundt og rundt med 1000, opp og ned på kanten med 1200 hvis du tenker deg at felgen ligger som på bildet. 90 grader mot hverandre når jeg byttet papir. Hadde jeg skulle gjort det igjen, hadde jeg brukt 1500 og 2000 og, men fikk ikke tak i det når jeg holdt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Desember 10, 2009 (endret) Klint på litt malingsfjerner for å fjerne det lille som var av klarlakk. Fjerna all den dritten som er brukt for å tette felgen så det ikke skulle ta så lang tid å varme opp. Ytterring, senter og tønne er nå adskilt fra hverandre. Virker som han svensken har brukt no gummilignende drit for å tette med, så er det noen som har noen fine idéer til hvordan jeg kan fjerne det lettest mulig? Eller er det bare pussing som gjelder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Desember 10, 2009 (endret) Har nå begynt med tørrsliping av ringene. Dette gjøres da for hånd, så det tar tid Pussa med 320 korn nå, men må stikke og kjøpe noe litt grovere i morra. Har fått slipt ned leppa slik at alle kantkjøringsmerker er borte, forutenom et grovt et som rett og slett må bli der(du ser det forøvrig til høyre på ringen, i bildet).. Regner med dere ser området jeg har begynt å pusse på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...