First time: Renovering av 17" BBS RS 4x100 (nå med bilder)

Anbefalte innlegg

For hvis det har begynt å irre den gamle klarlakken har du sikkert fått merker i aluen slik eg hadde på mine og da må du pusse deg ihjel hvis du begynner på for fint papir. For de merkene er svarte prikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen: Det går da fremover iallefall :)

Ernst Arve M. Berg: Ja, det fant jeg ut gitt ;) Må kjøre på med litt grovere innerst rundt ringen, ved skruehullene. Ikke mye irr der, men litt.

Skal prøve 160 etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nå ferdig med grovpussing på én av to ringer og det er en øl mindre i kjøleskapet. Kos å drive med dette når man ikke har no tidspress :)

IMG_9978.jpg

IMG_9980.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det! Grovhet brukte du?

Men hvorfor ikke ta de 2 andre felgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 150. Ble ikke 100% fornøyd, så jeg tror jeg skal ta litt til.

De to andre ringene er i såpass bad shape at jeg kjøper to nye istedet. Egentlig greit nok det, for jeg skulle uansett ha bredere kant bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo gjerne gå for grovere, men er kanskje lurt å begynne rundt 200-300 som andre har nevnt her.

Hvis det går for treigt så kan du gå ned på korningen, men hvis det virker fint så har du allerede spart deg for litt arbeid.

Angående hvilken vei du pusser så tror jeg det blir mindre viktig hvis du kommer opp i veldig høy korning, pluss at når

du våtsliper får du mindre pusseriper.

Et tips du kanskje kan prøve er å bruke en negerkuse (Scotch-brite heter det vel), dette har jeg ikke prøvd selv til å gjøre felger klar for polering, men brukte det for å matte ned lakken på vinterfelgene og det virket som om det tok ganske bra samtidig som det var enkelt å jobbe med i forhold til tørrpapir.

Edit: Den kantkjøringen kan du nok slipe helt jevn og fin, gjelder bare å slipe jevnt området rundt og ikke bare akkurat der hakket er, da kan du få den skrapen helt vekk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 120 papir i dag, så jeg skal prøve litt med det etterpå.

Jeg starta med 320 papir, men det var litt i fineste laget.. Med 150 papir fikk jeg bort det meste av all irr som var mellom skruehullene, så prøver med 120 nå for å se om jeg får det bort helt.

Jeg kommer vel sikkert til å angre i ettertid hvis jeg ikke gjør jobben skikkelig ført som sist.

Den kantkjøringen ja.. Hmm, tror du det altså? Den er rimelig dyp, så da må jeg slipe noe inni helv*tte mye :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en maskin for grovslipingen, så pusser du det fint for hånd etterpå, jeg brukte Dremel, se i dette innlegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaaaa..skal vurdere det..

MEN(!) dæven så bra ringene dine ble. Så blanke vil jeg ha mine også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får du helt sikkert til, ingen kunst, men det er det arbeidet du gjør nå som avgjør hvor bra det blir ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en liten pause har jeg nå starta med felgene igjen.

Har begynt våtsliping med 400 papir nå. Vet ikke hvor lenge det skal pusses jeg, men pusser til jeg tror det er bra nok :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig med 1200 våtsliping på ene ringen nå, så tenkte jeg skulle starte med polering snart.

Tror jeg også har bestemt meg for farge på senter, så håper å få sendt dem på lakkering om ikke så alt, alt for lenge. Sommeren nærmer seg fortere enn man tror :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står sikkert en plass, men skal du ha de cromma eller lakkerte? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en liten pause har jeg nå starta med felgene igjen.

Har begynt våtsliping med 400 papir nå. Vet ikke hvor lenge det skal pusses jeg, men pusser til jeg tror det er bra nok :P

Du har sikkert funnet ut av dette allerede siden du er oppe på 1200 papir, men puss til det eneste du ser er "ripene" det aktuelle papiret lager selv.

Alt annet som er igjen av ujevnheter etter ett steg sandpapir må jo tas av det neste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert funnet ut av dette allerede siden du er oppe på 1200 papir, men puss til det eneste du ser er "ripene" det aktuelle papiret lager selv.

Alt annet som er igjen av ujevnheter etter ett steg sandpapir må jo tas av det neste :)

Japps :) ..men takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilde av den ene ringen som er ferdigpussa, men det ligger på kameraet hjemme(og jeg skal ikke hjem før på mandag).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kommet godt igang med poleringa nå, hadde jeg ikke trudd :D

Gleder meg til og se disse på E30'n til sammar'n, blir pååååårn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke starta med polering enda nei, men har pussa ferdig den ene ringen.

Har fått beskjed fra Espen A. Sørlie(kamerat og også medlem i VACN) om at jeg kan stikke innom han og hente poleringsutstyr når det passer meg, så jeg må vel prøve det til uka :) Gleder meg! Håper det blir böööst jeg også! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.