Vindusviskere som lager støy!

Anbefalte innlegg

Hvorfor bråker egentlig vinduspusserbladene når de pusser frontruta tro?

Bil: Audi allroad 2003

-Splitter nye blader Bosch aerotwin,

-ruta er ikke spesielt slitt,

-spylervæske er ferdigblanda fra shell eller en annen stasjon.

Likevel så bråker bladene når pusserne går, uansett hastighet. Virker som de nærmest hopper bortover.

Kan fjærene som skal trekke bladene mot ruta bli slakke?

Tenkte at man kunne måle trykket mot ruta med ei lita fiskevekt, ved å dra den ut til at den akkurat slapp ruta, for å sjekke fjæras spenst, om dette hadde noe for seg.

Noen ide?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk akkurat det som skjer. De hopper bortover.

Du må justere vinkelen på viskerbladet i forhold til ruta.Det finnes faktisk speiselt verktøy for dette.

Men du fikser det lett med håndmakt eller en liten skiftenøkkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha surra med nye Bosch-pussere en stund uten at dette hjalp ved å vri og vrenge på disse, så ble nye orginale innkjøpt, og all støy forsvant som dugg for solen.

Bosch-viskerne tror jeg var gamle usolgte som hadde hengt på stativ i noen år, dvs gammel gummi!

Så min konklusjon er at vinduspussere er ferskvare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALL gummi er ferskvare. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Rain-x har jeg aldri støy, men sjekk også hvilken vei viskerne stopper, de skal alltid stoppe i 'oppoverbakke' (etter at de har snudd)for å få riktig vinkel på tilbakeveien!

Jeg pleier også å polere rutene innimellom med Autglym fast glass polish før jeg behandler på nytt med rain-x, og da er det ofte mye skitt man ikke ellers får med seg på kluten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha varmluft opp mot frontruta på, så ruta blir varm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.