#1 Skrevet Desember 5, 2009 (endret) Hei sann noen som veit va jeg kan gjøre? Automat kassen har låser seg i 2 giret.Girer noe ujevnt fra 1-2gir.og vil ikke i 3'e gir lengre. har prøvd med annen aut kasse hjerne men det hjalp ikke. Kan det være gear sjalteren mellom 2/3 gir som er gåen?? Kassen gir også fra seg en ulyd ved skifte mellom revers og 1 gir. Park/revers/nøytral/1gir og 2 gir går den i. bilen har alltid hadd litt problemer å komme i 1 gir på automaten når du velger å gire utenom drive. Noen med peiling på gearkasser på audi s4? Hvilken kasse står i min 94modell automat 2.2? evt alternativer til den kassen med like stikkakslinger? Evt store forskjeller på s4/v8 4,2 aut kassen med tanke på stikkakslinger mellomaksel og diff? Og hva er "normal" pris på disse kassen nå for tiden? Noen tips? Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2009 Av og til tar multifunksjonsbryteren kvelden. Sitter på venstre side av kassa under et girkassefeste som i såfall må vekk. Bryteren omdanner spakens posisjon til elektriske signaler. Slike kasser i god stand må du vel gi 2-6K for? Ser at flere forsøker å få 4 uten at de blir revet bort raskt. Noen som havarerer automaten bygger manuell, mens andre sverger til overhalt kasse. Derfor bør det være mulig å kjøpe en slik relativt rimelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2009 Hei sann noen som veit va jeg kan gjøre?Automat kassen har låser seg i 2 giret.Girer noe ujevnt fra 1-2gir.og vil ikke i 3'e gir lengre. Når kassen går i nødmodus girer den ikke høyere enn til 2.gir.. Kassen gir også fra seg en ulyd ved skifte mellom revers og 1 gir. Girkassen kan slå veldig hardt i gir når den går i nødmodus, da trykkmodulator ikke er aktivert. En indikasjon på at kassen er på nødprogram er at girposisjonsvisningen på dashbordet har rød bakgrunn og svarte tall, kontra svart bakgrunn med røde tall som er normalt. Er som regel multifunksjonsbryteren som er gåen. Mvh E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2009 Hei sann vor finner jeg i såfall den multifunksjonsbryteren? Mvh Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2009 Hei sann vor finner jeg i såfall den multifunksjonsbryteren? Mvh Marius Sitter på venstre siden av girkassen, du ser en tjukk ledning som går inn mellom girkassefestet og girkassen. Du må demontere girkassefestet for å komme til bryteren. Sitter ganske opp i dagen da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2009 Takk for alle svar;) skal sjå på de i dag no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2009 Heisann. er de noen so kan forklare meg vordan denne Kontakten/føleren skjer ut? Denne Multifunksjonsbryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2009 Lenge siden du har byttet olje på kassa ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2009 Næi byttet for ca en Måne sia;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2009 Da holder jeg en knapp på multifunksjonsbryteren i likhet med Steinar og Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 11, 2009 Hmmm Jeg å Men vordan skjer den ut noen som veit?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2009 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2009 Selve bryteren ser ut som en flat, avlang kloss, som sitter skrudd fast på siden av kassa. Det går en ledningsstrømpe omtrent fra venstre motorfeste og fremover til kanten på converterhuset. Der sitter det et kontaktstykke. I den andre enden av ledningsstrømpen sitter selve bryteren. Dette er å finne omtrent nederst på venstre siden av kassen, du ser det med en gang du har tatt av girkassefestebraketten fra girkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 15, 2009 Hei sann var å fikk tatt diagnose på kassa i kveld.. VAG-kode. 00652. å Feilkilde. Girovervåkning. å sannsynlig årsak. Ledningsnett,Hydraulisk feil,clutch-/ventilhus... Noen som veit eller har værtbortig de før hær inne? Takk til alle svar!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 17, 2009 hei sann. vit man for eks bytter multifunksjonsbryteren. må man slette feilkoden før kassa blir bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 17, 2009 hei sann. vit man for eks bytter multifunksjonsbryteren. må man slette feilkoden før kassa blir bra? Litt usikker, mener å huske at man må det ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 17, 2009 okay da får jeg prøve de;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 2, 2010 Fant du ut av denne feilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 10, 2010 Ja lurer også litt på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...