#1 Skrevet Desember 5, 2009 Hei! Har en Audi A6 C4 95modell, driver å bytter støtdempere foran og nå har det dukket opp noen problemer. Har byttet på venstre side uten problemer, gikk unna på veldig kort tid. Men på høyresiden sitter demperen bom fast: bh : får ikke løsnet den, kan den ha rustet fast?? Hadde håpet på å slippe å ta ut hele fjærbeinet osv. Hva skal jeg gjøre?? Noen tips Takker for alle innspill:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2009 Hei! Har en Audi A6 C4 95modell, driver å bytter støtdempere foran og nå har det dukket opp noen problemer. Har byttet på venstre side uten problemer, gikk unna på veldig kort tid. Men på høyresiden sitter demperen bom fast: bh : får ikke løsnet den, kan den ha rustet fast?? Hadde håpet på å slippe å ta ut hele fjærbeinet osv. Hva skal jeg gjøre?? Noen tips Takker for alle innspill:) Du er nok inne på det ja. Ha nedi godt med rustløser å vente noen dager, Så er det å finne fram en større rørtang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2009 Bruker du spesialverktøy for å løsne muttera som holder fast demperen? Er det muttera som sitter fast eller selve demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2009 Hei! Bruker spesial verktøyet, er selve demperen som sitter fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2009 Hei! Bruker spesial verktøyet, er selve demperen som sitter fast. Bruk en litt lang stang ol og bank den opp. kommer den da...hadde samme problem med den ene min Er bare rå makt som gjeller hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2009 Du er nok inne på det ja. Ha nedi godt med rustløser å vente noen dager, Så er det å finne fram en større rørtang. Hei! Hadde i rustløser idag tidlig, sitter fremdeles. Jeg skal prøve igjen i morgen tidlig å se om det er noen forbedring:) Jeg vet liksom ikke helt åssen jeg skal legge ann rørtanga for å få noe makt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2009 Bruk en litt lang stang ol og bank den opp.kommer den da...hadde samme problem med den ene min Er bare rå makt som gjeller hvertfall Bilen står på hjula og da får jeg vel ikke banket den opp?? mulig jeg misforstår 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2009 Bilen står på hjula og da får jeg vel ikke banket den opp?? mulig jeg misforstår Jo om mutteren som holder demperen på plass er av så bare skru på den lille mutteren så holder du rørtanga rett under Så bruker du en lang jernstag ol og legger under og banker opp med røret om du skjønner litt klønete forklart kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2009 Jo om mutteren som holder demperen på plass er av så bare skru på den lille mutteren så holder du rørtanga rett under Så bruker du en lang jernstag ol og legger under og banker opp med røret om du skjønner litt klønete forklart kanskje Skjønner:) Da skal jeg prøve det også. Lar det virke over natten nå med rustløser også prøver jeg i morgen tidlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2009 Da har jeg prøvd nok ett forsøk men demperen sitter bom fast: bh : Har prøvd med svær rørtang, hammer, slegge. Men den vil ikke løsne. Må jeg til med noe varme?? Blir vel til at Møller må ta jobben i morgen tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2009 Kjøp deg et slik et: http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Glidehammersett-12-deler/?prdid=191320 og se om du får hasen på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2009 Kjøp deg et slik et: http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Glidehammersett-12-deler/?prdid=191320 og se om du får hasen på det Se der ja:) da får jeg stikke innom biltema i morgen og prøve ett forsøk til før den går til Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...