#1 Skrevet Desember 6, 2009 Hei har problemer med lekkasje på servopumpa på plusen. det lekker mellom lokket og "pumpehuset", finnes det ny pakning? Eller er det bare og løpe ny ? Noen som vet sånn ca hva ny pris på møller er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2009 Hei, på s6 vanlig lekker det pga slitasje invendig i pumpa som gjør at det lekker fra høyttrykks delen i pumpa over til latrykksdelen som gjør at det begynner og lekke på X-bolten som egentlig er en overtrkksventil. Man kan være heldig og kjøpe ny o-ring og X-bolt og være heldig at det varer en stund. Jeg overhalte min servo pumpe og det har ingen hensikt når den er slitt for det er ikke pakningene som gjør det lekker. Jeg var heldig og fikk splitter ny pumpe ink multireima for 900 ink frakt. Møller skal ha ca 6-7k for pumpa, men kjøper du den rett fra ZF? i Norge koster den rundt 3500. Tips, bytt multireima, og servoolje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2009 Hei og takk for sist skal bytte reim,løpehjul og strammeren i samme slengen skal ikke si det 100% sikkert, men det ser ikke ut som det er samme pumpe på plusen som 2,2èn det er trangt framme der,men jeg kunne ikke se den x-bolten eller andre likheter. Men jeg får bare se etter ny pumpe da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2009 (endret) Servo pumpa er samme på s6 og s6 plus c4: delenummer: 054145165LX Takk for sist ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2009 Supert Er delenummeret fra vag eller er det et nummer ZF-norge kan finne i "katalogen" sin? Servo pumpa er samme på s6 og s6 plus c4: delenummer: 054145165LX Takk for sist ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2009 Supert Er delenummeret fra vag eller er det et nummer ZF-norge kan finne i "katalogen" sin? Jeg har kun vag delenummeret, men vil tro zf om de var de som laga pumpa har oversikt over sine produkter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2009 (endret) Skulle tro dem har kontroll på det ja takker Edit: Ser mekonomen har pumpe kr.3.267.- det er jo ikke så ille pris? har vi rabatter hos dem? Kan jeg bruke hydrolikk-olje fra mekonomen eller MÅ jeg ha den grønne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2009 MÅ ha den grønne. Alle andre vil prøve å selge deg ATF, og det er total katastrofe om du fyller det på systemet. Originaloljen koster ikke så skrekkelig mye, og da er man på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2009 (endret) Man kan også bruke hydraulikkvæske laget etter sammme spesifikasjon, VW TL 52146. Leveres av f.eks. http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?cPath=43&products_id=220 Koster 50% av det Møller vil ha for sin "eliksir". Valvoline har denne som også er laget etter samme spesifikasjon: http://www.valvoline.no/%5Cimages%5Cproducts%5CSynPower%20Power%20Steering%20Fluid.pdf Statoil har også et alternativ med produkt fra Pentosin: http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/pentosinchf11s/$FILE/Pentosin_CHF_11S.pdf Castrol CHF, http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9020962&contentId=7038844 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2009 vi har 15% på mekonomen her i ålesund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...