Instilling av dieselpumpe 2.5 V6

Anbefalte innlegg

Har en kompis som sliter med å få stilt dieselpumpa si riktig, etter den tok kvelden for noe dager siden. Er det noen som har en liten forklaring på hvordan dette skal gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere fått start?

 

 

Motor må settes i TDC og pumpedrevet i grunn posisjon. Det er et ekstra hull i pumpedrevet som da motgår et hull i selve pumpehuset. Brukt en 5-6mm bolt til og låse av.

 

Sett på reim og sørg for at pumpedrevet på kammen står midtstilt på juster-skruene. Stram pumpe-reim til rett moment, det er en liten "viser" på strammehjulet som da blir overrett med en tapp når rett moment er satt.

 

Da burde motor starte, så må en ta fin-instilling via vagcom. Bommer en med 1 tann på pumpe-drevet starter det ikke...

 

TDC : Er du usikker på tdc, så finner du en liten plast plugg nede på motorblokka. Du må under bilen for og komme til. opp forbi motorfeste braketten på fører side. Sitter med en liten bolt. Ta ut denne pluggen. og du kan kjenne med finger inn på veiva når motor er på tdc når du finner et søkk...

 

Om det IKKE er anntydning til start:

MEN siden det er byttet pumpe, så kan det VELDIG godt hende at det er diesel som er problemet.... Om det er en aldri så liten luftboble, så er det helt dødt.. En kan lufte til en er på nippet til og gi opp og så plutselig starter den!

 

Det er etpar kriterier.

Tanken må være over 1/3 full, alternativt må du tvangkjøre transfer pumpa i tanken. Er lettest og hive på diesel..

 

Bruk en tvinge eller noe lignende for og strupe retur slangene på dieselfilteret, begge må strupes!

 

Ta av retur-slange på dieselpumpa fra høyre sylinder rekke og bruk en vakuum pumpe for og trekke diesel igjennom systemet.

De har en helt grei pumpe på biltema som fungerer fint til dette. Det er sikkert litt forskjellig for hver bil, men jeg tror jeg suger igjennom godt over 5 liter diesel før det er stopp for luft...

 

PS! Greit og ha full-ladet batteri, det kan bli litt kjør på starter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere fått start?

 

 

Motor må settes i TDC og pumpedrevet i grunn posisjon. Det er et ekstra hull i pumpedrevet som da motgår et hull i selve pumpehuset. Brukt en 5-6mm bolt til og låse av.

 

Sett på reim og sørg for at pumpedrevet på kammen står midtstilt på juster-skruene. Stram pumpe-reim til rett moment, det er en liten "viser" på strammehjulet som da blir overrett med en tapp når rett moment er satt.

 

Da burde motor starte, så må en ta fin-instilling via vagcom. Bommer en med 1 tann på pumpe-drevet starter det ikke...

 

TDC : Er du usikker på tdc, så finner du en liten plast plugg nede på motorblokka. Du må under bilen for og komme til. opp forbi motorfeste braketten på fører side. Sitter med en liten bolt. Ta ut denne pluggen. og du kan kjenne med finger inn på veiva når motor er på tdc når du finner et søkk...

 

Om det IKKE er anntydning til start:

MEN siden det er byttet pumpe, så kan det VELDIG godt hende at det er diesel som er problemet.... Om det er en aldri så liten luftboble, så er det helt dødt.. En kan lufte til en er på nippet til og gi opp og så plutselig starter den!

 

Det er etpar kriterier.

Tanken må være over 1/3 full, alternativt må du tvangkjøre transfer pumpa i tanken. Er lettest og hive på diesel..

 

Bruk en tvinge eller noe lignende for og strupe retur slangene på dieselfilteret, begge må strupes!

 

Ta av retur-slange på dieselpumpa fra høyre sylinder rekke og bruk en vakuum pumpe for og trekke diesel igjennom systemet.

De har en helt grei pumpe på biltema som fungerer fint til dette. Det er sikkert litt forskjellig for hver bil, men jeg tror jeg suger igjennom godt over 5 liter diesel før det er stopp for luft...

 

PS! Greit og ha full-ladet batteri, det kan bli litt kjør på starter!

 

Takk for godt svar. Har fått fyra bilen, men den går ikke som den skal. For prøve å justere på nytt nå å se hvordan det går da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok justering av pumpa.

Koble til VAG com er følg denne: ref vedlagt doc.

 

For og kjøre test sekvens må en starte "basic setting". nede i venstre hjørne på vagcom i vinduet Display group 4.

Rett innstilling er da 2 grader ATDC pluss/minus 2.

Når jeg justerte min, så begynnte den på 6 grader BTDC. Var vanskelig og starte da..

Testing injection pump.doc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.