Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med olje typer på audi s2 500-600 hk

5w50 mobile 1 ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agip 10W60 Racing?... Søk så finner du.. Er vel ikke noe annet tema som er skrevet mere om her enn 2.2 5'ern..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobil1 lager visst mye avleiringer i oljeretursystemet ifølge Norsk Turboservice. Agip er bra saker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10W-60 er ubrukelig til noe annet enn banekjøring siden det er en racingolje som ikke fungerer optimalt før ved høy oljetemperatur. I tillegg er den knapt nok flytende i minusgrader..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Agip 5w-40 på min nå. Bilen min har ca 350-360 hk med RS2 oppsett. Funker gull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hvertfall ikke noe tema det blir mer diskusjon rundt her inne enn oljevalg : smil :

Men både Mikkel og Eyvind har jo gode poeng; Agip 10W60 er vel den de fleste bruker i sånne motorer om sommern, men neppe like god i -30... Men nå er vel ikke dette hovedbruksbilen kanskje, så da kan du jo bare montere motorvarmer og heller ta med skjøteledning når du skal bort? :P

(Off-topic: Du som er naboen til Ole?)

Edit: Kjører forøvrig 5W50 hele året selv og har aldri hatt noe problem med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Kjører forøvrig 5W50 hele året selv og har aldri hatt noe problem med det.

Poenget er ikke at du merker noe, men du taper en brøkdel effekt og slitasjen på motoren øker om du velger feil olje :)

Eks.. for en motor som ligger på ca 100 grader driftstemp nå om vinter, samma hvor mye effekt det er i den, bør ha 5w40 eller 0w40 avhengig av hvor kaldt det er. Effekt har mindre med saken å gjøre. Har du mye effekt så se til at viskositeten på olja er riktig og at olja er av bra kvalitet :)

Jeg kjører selv biltema olje på min 10v ng, men så har jeg kun 136 hk(kanskje) og slitasjen pga. belastning er minimal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.