Audi urS4 | Ombygging til k27 Turbo

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter å vurderer å oppgradere til k27 turbo.

Bilen min er en 1994 2.2L S4.

Er det noen som vet / har oversikt hvor mye som må forandres for å få den til å passe?

Tenker da på manifold og eksos da jule busjettet er snart brukt opp så det blir ingen bytte av eksos og manifold for til sommern tidligst. :P

Hva kan man forvente å hente ut av hk/nm vet bare bytte av turbo og chip?

 

Info K27

Has 2" Inlet

2.75" Outlet 6 Bolt Standard

Journal Bearing

Divided T3 Flange

Oil Cooling

500BHP Capable

Compressor Wheel: .63 A/R, Inducer: 49.15mm, Exducer: 80.84mm, Trim: 36.9

Turbine Wheel: .87 A/R, Inducer 67.16mm, Exducer 75.85mm, Trim: 78.4

Can Handle up to 25-28PSI

 

På forholden takk for all info. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte min k27 på ebay, den hadde t3 flens. Jeg fikk en her på forumet til å lage manifold med t3 flens til meg. men du får da kjøpt billige grenrør til 20v? du får ikke utnytta k27n før du bytter dyser uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for Infoen Thomas.

Sitter med en følelse at det kan komme på noen tusen extra for man er ferdig vist man må bytte dyser, manifold etc.

Får gruble litt over det gjennom vintern. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du ikke har penger eller intensjoner til å gjøre det ferdig no så venter du med alt til du kan...

 

klasker du på en 500hk turbo uten å gjøre noen andre modifiksjoner enn å bytte til en chip så blir nok dette særdeles ubrukelig og lite kjørbart, for er nok ikke så enkelt.

 

Skal du ha utbytte av denne må bensinpumpe, dyser, manifold, eksos, intercooler, program, etc byttes for å nevne NOE.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Johnny,

Iden bak det hele var bare et turbobytt siden min orginalturbo begynner å bli slitt og jeg fikk tak i en ny K27 turbo til 3000kr.

Men hadde jo ikke gjort meg frustrert om jeg fikk noen extra hk når jeg først skiftet turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ga 2300 kr for min k27 fra ebay inkl. frakt:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Compressor Wheel: .63 A/R, Inducer: 49.15mm, Exducer: 80.84mm, Trim: 36.9

Turbine Wheel: .87 A/R, Inducer 67.16mm, Exducer 75.85mm, Trim: 78.4

 

 

Målene på turbinhjulet skal bytte plass, exducer er alltid minst, uansett...den turbindelen der blir veldig tungdrevet på en 2,2. Kompressordelen kan eg tenke meg klarer maks 450hk og da blir den turbindelen litt overkill til det formålet.

 

Det er ihvertfall min mening;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Johnny,

Iden bak det hele var bare et turbobytt siden min orginalturbo begynner å bli slitt og jeg fikk tak i en ny K27 turbo til 3000kr.

Men hadde jo ikke gjort meg frustrert om jeg fikk noen extra hk når jeg først skiftet turbo.

 

skjønte jo det, ekstra hk kan du jo alltids få deg, men du må begrense str på turbo en hel del ellers må du bytte adskillig mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønte jo det, ekstra hk kan du jo alltids få deg, men du må begrense str på turbo en hel del ellers må du bytte adskillig mer.

Takk for svaret. Skal ta å skjekke litt rundt i løpe av vinteren slik at det blir ny turbo til sommeren. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.