#26 Skrevet Januar 8, 2010 Høres ut som en alvorlig bra plan:) Har 5 sett med ekte splits, totalt har jeg alt i alt 48 felger (pluss en del ekstra felgringer), hvorav 4 er fake, det er vel mindre fakes prosentvis enn gjennomsnittet på forumet: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 8, 2010 (endret) Har 5 sett med ekte splits, totalt 46 felger, hvorav 4 er fake, det er vel mindre fakes prosentvis enn gjennomsnittet på forumet: flau : Ja, du skal ikke beskyldes for å ikke være kvalitetsbevisst:) Men ikke alle som har råd til kvalitet om man skal handle nytt, så for min del er det lov å ha fake om man klarer å leve med det. "Whatever rocks your boat" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 8, 2010 å hva er poenget med så dyre felger når du aldri vasker bilen din Frode hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 8, 2010 (endret) Hvis man trenger felger over 30k som penisforlenger for å føle seg vel i livet, så synes hvertfall JEG at man burde revurdere sine verdier Det er da miiin mening. Jeg har full forståelse for at folk kjøper replicafelger når "ekte" felger er noe bare 1/100 kjenner igjen og/eller ser forskjell på. Dere må bare kjøpe så dyre felger dere vil for min del, men sleng ikke drit og lek mer verdt enn de som ikke har råd til å kjøpe dyre biler og like dyre felger. Så du Frode, mener at hvis jeg har 10 000 å bruke på felger, så skal jeg heller kjøpe et sett originale s-linefelger i 16 på møller, enn et sett med bbs-replica? Nei, get a grip. Folk dør og sulter her i verden, og du får ikke sove om natten fordi naboen har billigere felger enn deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 8, 2010 ^støttes å hva er poenget med så dyre felger når du aldri vasker bilen din Frode hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 8, 2010 Hvis man trenger felger over 30k som penisforlenger for å føle seg vel i livet, så synes hvertfall JEG at man burde revurdere sine verdier Det er da miiin mening. Hvem snakker om å bruke det som penisforlenger? Så du Frode, mener at hvis jeg har 10 000 å bruke på felger, så skal jeg heller kjøpe et sett originale s-linefelger i 16 på møller, enn et sett med bbs-replica? Er det man har blocket.se, ebay.de, ebay.com, Vwvortex.com og edition38.com til Det jeg heller vil, er å se litt rundt etter brukte felger, som man da gjerne for en billig penge men noen timer kan sette sitt eget preg på. Feks BBS'ene på Sciroccoen fikk jeg relativt billige. De var såvidt skrapt opp på ene kanten og litt flasset klarlakk. Med sandpapir og polering så de helt strøkne ut, og har mer glans enn de har orginalt. Alternativt kunne en jo ha lakkert de en passende farge også. Hadde ikke trengt å koste all verden det heller. Sikkert lettere å få igjen pengene for disse felgene enn om jeg hadde brukt samme summen på ASA AR-1 Har lite penger bør en heller ta det igjen med litt kreativitet. Er ganske gjerrig jeg og når det kommer til felger skjønner du, uten at det går alt for mye ut over kvaliteten. Gjelder å spare på de rette stedene å hva er poenget med så dyre felger når du aldri vasker bilen din Frode hehe Vaske, hva er det: klø : har kvalitet, så da går det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 8, 2010 OFF Topic. Nå har vel samtlige her utrykket seg i den andre tråden ang og henge ut personer. HVA har det i denne tråden og gjøre om Frode ikke vasker bilen sin hver dag som noen av dere andre? Å hva bryr det dere sånn uansett? ON Topic Enig med det du sier Frode, men for min del og mange andre jeg kjenner så er vel kunnskapen og erfaringen med og handle fra utlandet for så mye penger ganske liten. Så jeg skal innrømme jeg er litt redd for og handle brukte varer jeg ikke har sett, og vet vel ikke helt hva jeg skal se etter eller hvor. Men er vel noen kupp og gjøre på sidene over her ja, om man leter litt, og ikke minst om man vet hva man leter etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 8, 2010 Men så er det heller ikke alle som vil bruke 3 uker på ebay for å finne seg et sett med hjul... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 8, 2010 Men så er det heller ikke alle som vil bruke 3 uker på ebay for å finne seg et sett med hjul... Det er jo opp til hver enkelt, mange som bruker flere mndt for og bestemme seg for replica hjul også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 8, 2010 For min del, så tar jeg meg helt enkelt ikke råd til å handle felger for 30- 40 tusen pga jeg synes det er helt feil å bruke så mye penger på det helt enkelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 8, 2010 Men ikke alltid det blir så mye dyrere følger man med litt rundt omkring(vwvortex, E38 osv) så er det mange godsaker der som ikke koster så mye mer enn rep hjul! Og det er snakk om rundt 15 lapper for 19" med dekk i div merker.. og det er ikke mye mer enn rep 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 8, 2010 Kvalitet før str er min tanke i allefall, uavhengig av hva andre syntes:) Ja jeg kjører heller med 17 bbs feks enn 19 fra sharif.. om prisen er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 8, 2010 Bare for å nevne det. Bruttern kjøpte helt grei MAE hjul i 8,5 og 9,5x19 med helt nye dekk for 8 eller 9 tusen. Lå et sett samtidig på ebay.de til 1999 EUR, men de var 4x8,5-19. Jeg betalte ikke så mye som bruttern en gang for mine super-sjeldne OZ 19" selv om det var uten dekk da;) Ofte så gjelder det bare å tenke litt alternativt og ha litt flaks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 8, 2010 For min del, så tar jeg meg helt enkelt ikke råd til å handle felger for 30- 40 tusen pga jeg synes det er helt feil å bruke så mye penger på det helt enkelt. Enig i den... Kjøpte min 20" for 15 lapper, da med Vredestein Sessanta dekk på. De var standard 5 eika, slik jeg vil ha de. Disse ble kjøpt av Christer, og det er de beste felgene jeg har hatt. De har rullet ca 45.000 og er ikke så mye som et kast i dem. Nå har jeg mange ganger trodd at det har blitt bulk etter å ha truffet hull i veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 8, 2010 Kvalitet før str er min tanke i allefall, uavhengig av hva andre syntes:) Ja jeg kjører heller med 17 bbs feks enn 19 fra sharif.. om prisen er lik. Enig der ja, eller jeg tenker litt sånn : kvalitet vs størrelse på økonomisk grunnlag så vinner kvalitet. Derfor har jeg valgt å kjøre på de originale 17" på Passaten, nettopp fordi noe annet hadde blitt alt for dyrt for meg. Da utifra hva jeg anser som fornuftig (for meg) å bruke på hjul og hva jeg enkelt har råd til (hus, kone, barn, faste utgifter på biler ++.... alt koster) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 8, 2010 Alle har ulik smak, Takk For det ! Jeg kjører aldri annet enn Kvalitet på sommerhjul, Har jeg tengt og fortsette med også.. Grunnen til dette ,er at jeg er " Over " middels inntresert i detalier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 8, 2010 Enig der ja, eller jeg tenker litt sånn : kvalitet vs størrelse på økonomisk grunnlag så vinner kvalitet. Derfor har jeg valgt å kjøre på de originale 17" på Passaten, nettopp fordi noe annet hadde blitt alt for dyrt for meg. Da utifra hva jeg anser som fornuftig (for meg) å bruke på hjul og hva jeg enkelt har råd til (hus, kone, barn, faste utgifter på biler ++.... alt koster) Jeg kjører org vw phoenix 17" felger nå på vinteren,, og kunne jammen med tenkt meg å finne et sett til for å bruke om sommeren, for de 18" bbs lm kopiene jeg har ser faktisk mindre ut enn di org felgene. og phoenix felgene er de fineste org felgene til passat 3bg synes jeg, synd di ikke fås i 18 eller 19" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 8, 2010 Hmmm... Lurer på om mine felger er ekte jeg Hadde jo vært litt kjipt hvis de viste seg å være et produkt av min fantasi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 8, 2010 Hmmm... Lurer på om mine felger er ekte jeg Hadde jo vært litt kjipt hvis de viste seg å være et produkt av min fantasi... Ja, det hadde jo vært litt kjipt om du ikke egentlig har felger da:) Men helt seriøst så skjønner du sikkert poenget med ekte vs. kopi. Rolex og Rolleks er klokker begge 2, men den ene har sannsynligvis bedre kvalitet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 8, 2010 Hvem som harket opp et felgdesign først og hvem som kopierte felgdesignet siden, har vel pent liten sammenheng med kvaliteten på felgen vil jeg tro... Det er neppe noen automatikk i det ihvertfall, selv om det sikkert er en trend eller to ute å trasker.... =) Finnes det noe slikt som felg-tester egentlig? Kunne jo vært interessant å fått noen skikkelige svar på om det faktisk er noe særlig forskjell, annet enn "næ det er fake jo, bare dritten" fra en eller annen klyse som betalte sterk overpris for felga sine og ikke ønsker det skal gå ytterligere inflasjon i de... Det blir liksom ikke helt objektivt, av en eller annen grunn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 8, 2010 (endret) Hvem som harket opp et felgdesign først og hvem som kopierte felgdesignet siden, har vel pent liten sammenheng med kvaliteten på felgen vil jeg tro... Det er neppe noen automatikk i det ihvertfall, selv om det sikkert er en trend eller to ute å trasker.... =) Finnes det noe slikt som felg-tester egentlig? Kunne jo vært interessant å fått noen skikkelige svar på om det faktisk er noe særlig forskjell, annet enn "næ det er fake jo, bare dritten" fra en eller annen klyse som betalte sterk overpris for felga sine og ikke ønsker det skal gå ytterligere inflasjon i de... Det blir liksom ikke helt objektivt, av en eller annen grunn... Jeg vet iallfall at de fleste billig felger er billige pga alu legeringen de er laget av. Kjenner det ofte på vekta óg. På felger så henger faktisk pris og kvalitet sammen. Legger om VELDIG mye dekk iløpet av et år å ser at de felgene det som oftest er kast og ujevnheter i er "billigfelgene". Ikke at det ikke går an å ødelegge en dyrere kvalitetfelg, men skal gjære litt mer til å få samme skaden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 8, 2010 Pris og kvalitet pleier jo å ha en viss sammenheng ja, men det hender jo man kommer over gode kjøp, og dårlige kjøp... At det finnes kopi-felger som er av bra kvalitet tviler jeg ikke på... Spørsmålet er jo bare, hvilke...? Personlig hadde jeg nok ikke giddet å ta noen sjanser akkurat der... Skal jeg først ha noe så skal det liksom være noe bra shit =) ...men egentlig irriterer jeg meg mest over at disse bilfabrikantene ikke kjører med samme boltsirkel+innpress... Fan så digg det hadde vært... Kunne fått hvilken som helst felg til å passe rett på.... =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 9, 2010 Hvem som harket opp et felgdesign først og hvem som kopierte felgdesignet siden, har vel pent liten sammenheng med kvaliteten på felgen vil jeg tro... Det er neppe noen automatikk i det ihvertfall, selv om det sikkert er en trend eller to ute å trasker.... =) Finnes det noe slikt som felg-tester egentlig? Kunne jo vært interessant å fått noen skikkelige svar på om det faktisk er noe særlig forskjell, annet enn "næ det er fake jo, bare dritten" fra en eller annen klyse som betalte sterk overpris for felga sine og ikke ønsker det skal gå ytterligere inflasjon i de... Det blir liksom ikke helt objektivt, av en eller annen grunn... http://www.youtube.com/watch?v=hrxXCXdcqVs Ett lite eksempel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 9, 2010 (endret) Billigere felger har gjerne en annen og billigere legering enn typiske kvalitetsfelger også, nettopp for å få prisen på det ferdige produktet ned - noe som igjen fører til mer penger i lomma på de som lager felgene. Jeg tviler sterkt på at f.eks Sharif-felgene (merket Sharif) har den samme sterke og holdbare legeringen som f.eks Image, Schmidt, HTN, BBS og andre kjente kvalitetsmerker. Men såklart, det kan være mange billigfelger som tåler like mye som mange av kvalitetsmerkene, og mange dyre felger som tåler mindre enn de billigere typene. Kvalitet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 9, 2010 Hvem som harket opp et felgdesign først og hvem som kopierte felgdesignet siden, har vel pent liten sammenheng med kvaliteten på felgen vil jeg tro... Det er neppe noen automatikk i det ihvertfall, selv om det sikkert er en trend eller to ute å trasker.... =) Finnes det noe slikt som felg-tester egentlig? Kunne jo vært interessant å fått noen skikkelige svar på om det faktisk er noe særlig forskjell, annet enn "næ det er fake jo, bare dritten" fra en eller annen klyse som betalte sterk overpris for felga sine og ikke ønsker det skal gå ytterligere inflasjon i de... Det blir liksom ikke helt objektivt, av en eller annen grunn... hehehe:) Ja, hadde vært moro og testet også var det de "fake" felg som kom best ut i test. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...