#1 Skrevet Desember 6, 2009 skiftet turbo i går, siden den orginale var nåååget slarkete byttet til en tilsvarende altså k03. bilen startet å går meeget mye bedre, men sliter med at den går varm når jeg gasser på. havner opp mot 110 grader. å man hører den velkjente ''boblinga'' i varmeregisteret. Jeg har luftet denne bilen før, når jeg skiftet termostat, å da luftet jeg via slangen som kommer ut av registeret. men nå får jeg det virkelig ikke til jeg får en vann stråle som står opp, noe som tilsvarer at det er tomt for luft: klø : men så går jeg av gassen litt å prøver å gasse på igjen, å da står det damp opp som en vannkoker... Har stått i hele dag å prøvd, sikkert kjørt igjennom 10 liter med vann... prøvd å jekke opp bilen å lufte via ekspansjonstanken, å da virka det greit en stund, så jeg prøve kjørte den en tur, å jeg kjørte ca 1,5 mil, for å kjøpe mer frostvæske Men ble fristet av en tom parkeringsplass å hadde det litt gøy med quattroen. å da skjedde det igjen. tempen fløy opp å det bobla igjen i registeret Ser at jeg kanskje har glemt en skive på banjokoblinga som er på vann ut på turboen, å det kan være anelse til svetting av vann der. men kan det virkelig slå ut så mye? noen som har noen gode tips? kanskje gå til annskaffelse av profflufte sett (sånn man kobler til kompressor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2009 skiftet turbo i går, siden den orginale var nåååget slarkete byttet til en tilsvarende altså k03. bilen startet å går meeget mye bedre, men sliter med at den går varm når jeg gasser på. havner opp mot 110 grader. å man hører den velkjente ''boblinga'' i varmeregisteret. Jeg har luftet denne bilen før, når jeg skiftet termostat, å da luftet jeg via slangen som kommer ut av registeret. men nå får jeg det virkelig ikke til jeg får en vann stråle som står opp, noe som tilsvarer at det er tomt for luft: klø : men så går jeg av gassen litt å prøver å gasse på igjen, å da står det damp opp som en vannkoker... Har stått i hele dag å prøvd, sikkert kjørt igjennom 10 liter med vann... prøvd å jekke opp bilen å lufte via ekspansjonstanken, å da virka det greit en stund, så jeg prøve kjørte den en tur, å jeg kjørte ca 1,5 mil, for å kjøpe mer frostvæske Men ble fristet av en tom parkeringsplass å hadde det litt gøy med quattroen. å da skjedde det igjen. tempen fløy opp å det bobla igjen i registeret Ser at jeg kanskje har glemt en skive på banjokoblinga som er på vann ut på turboen, å det kan være anelse til svetting av vann der. men kan det virkelig slå ut så mye? noen som har noen gode tips? kanskje gå til annskaffelse av profflufte sett (sånn man kobler til kompressor) er ikke termostaten som ikke åpner da.. disse bilen skal lufte seg selv.. min gjør ihverfall det.. men jeg har ikke peiling virker jo som du har litt peiling på bil så dette har du vel prøvd fra før av.. eller eventuelt vannpumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2009 Den er helt ny. Men endelig klart det i dag brukte kompressoren til å lage trykk i ekspansjonstanken, isteden for å starte bilen. Å etter en god stund kom det bare vann ut av det lille hullet på slangen til registeret. kjørt en liten tur, å det virker som jeg endelig har fått det til! rart at det skulle være så vansklig denne gangen: klø : Velvel, sponset den lokale bensinstasjonen med noen høvdinger med frostvæske da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...