Ta ned bunnpanne på A4 1.8T -01 ?

Anbefalte innlegg

Må ned med bunnpannen på bilen for å sveise litt etter en stygg umerka fartsdump som var i høyeste laget for senkesette.. :S

Så lurer jeg på om det er noen sjeler her inne som har gjort det selv? Ser jo at traversen er i veien men holder det å bare løfte motoren eller må jeg ta ned traversen ?? er det noe annet lureri som også må bort for å få den ned slik at jeg kan lappe den ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger ikke ta ned traversen, du må bare løse den i forkant. Få noen lamme deg til å presse ned traversen når du har løset bunnpanna. Å husk de 2 skruene som står inn i gir kassa. Du må bare vri på motorn til du ser skruene igjenom hullene i mellom motor å gir;)

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk vite hos en kompis at jeg må ta av " auxiliary drivebelt " noe som er ? register reimen ?

Hva har den med bunnpanne demontering å gjøre ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er reima som driver klimakompressoren. Enkel å ta av. Du må forøvrig løsne traversen, samt heise opp motoren litt for å få av bunnpanna. Ligger litt info tidlig i prosjekttråden min om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.