#1 Skrevet Desember 7, 2009 Hei:) Har fådd nye skiver 322mm (96535104500A) og bremse calliper (99335142510) Når jeg har satt skiva på så vill ikke braketten i feste sitt på fjærbeinet.. Må jeg shimse braketten eller? Calliper ska vist være fra en 993tt. Kjøpte alt på autotuning. Mvh Jim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2009 Er skivene skrudde eller er det fast senter? Er noe forskjell på typene der hvor mye dem bygger ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2009 Hei:) Har fådd nye skiver 322mm (96535104500A) og bremse calliper (99335142510) Når jeg har satt skiva på så vill ikke braketten i feste sitt på fjærbeinet.. Må jeg shimse braketten eller? Calliper ska vist være fra en 993tt. Kjøpte alt på autotuning. Mvh Jim Dette skjedde meg også. Fins to typer skiver ,en for løse nav slik som Porsche 993T har og en type for faste nav som RS2 og en annen Porsche modell har felles. Husker ikke hvilken modell. Hvis jeg har forstått deg rett så har du fått feil type skiver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2009 Takker for svar:) Er faste skiver.. Er det feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2009 Takker for svar:) Er faste skiver.. Er det feil? Får både skrudde og faste skiver som passer, men mulig du har fått feil skiver. Ville ha dobbeltsjekket litt med autotuning ang de skivene. Virker ikke som dem er heeeelt stødig på RS2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2009 Eg har prata me dem maaange ganga i dag, men dem meine at det ska passe... Dem hadde et sånn skjema med dela som passa på rs2.. Va før dyrt tell at det ikke sku passe: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2009 Får både skrudde og faste skiver som passer, men mulig du har fått feil skiver.Ville ha dobbeltsjekket litt med autotuning ang de skivene. Virker ikke som dem er heeeelt stødig på RS2. Måtte du shimse callipern?? Orginal Rs2 brakett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2009 Måtte du shimse callipern?? Orginal Rs2 brakett?? Kjøpte bilen med big-reds på, men det er ikke noe shims etter det jeg har sett. Har skrudde sentere på skivene også. Kjenner jeg forumet her rett kommer det nok noen som kan hjelpe deg med å få klarhet i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2009 Kjøpte bilen med big-reds på, men det er ikke noe shims etter det jeg har sett. Har skrudde sentere på skivene også. Kjenner jeg forumet her rett kommer det nok noen som kan hjelpe deg med å få klarhet i det. Håpe det:) E litt fortvilt her eg sett med stor utgift på bremser, men ingen bremse påmontert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2009 Jeg sender alltid mail til en Per der borte når jeg skal ha RS2 bremser, har fått rett av ham etter jeg måtte kjøre dit å bytte skiver da jeg monterte big reds på min. Var samme problemet du har , jeg hadde, eller Audi Sentrum hadde som jeg hadde den hos for å gjøre noe annet så da skiftet de bremsene mine samtidig. De fikk ikke skrudd på kalipperen etter at de store skivene var montert og ja det var Big Reds kalipperne de ikke fikk skrudd fast, var lite om å gjøre. Du kan jo ringe S-Sentrum og snakke med Vidar for å få ytterligere assitanse. S- Sentrum het Audisentrum før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2009 Jeg sender alltid mail til en Per der borte når jeg skal ha RS2 bremser, har fått rett av ham etter jeg måtte kjøre dit å bytte skiver da jeg monterte big reds på min. Var samme problemet du har , jeg hadde, eller Audi Sentrum hadde som jeg hadde den hos for å gjøre noe annet så da skiftet de bremsene mine samtidig. De fikk ikke skrudd på kalipperen etter at de store skivene var montert og ja det var Big Reds kalipperne de ikke fikk skrudd fast, var lite om å gjøre. Du kan jo ringe S-Sentrum og snakke med Vidar for å få ytterligere assitanse. S- Sentrum het Audisentrum før. Tusen takk:tilber: Ska ringe fortløpende i mårra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 8, 2009 Dem kunne vest ikkje hjelpe meg.. Dem brukte alt i fra audi.. Er det skiva som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 8, 2009 Jeg tror at du har fått feil type skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 8, 2009 Ifølge lista mi så er delenummerene du har satt opp riktig de. Skiva du har kjøpt er til en Porsche 964 3.6 Turbo. Den er "one-piece" og passer RS2'n. Jeg har denne på min sammen med 993TT caliper, samme som deg, og det passer det. tror nok det er noe annet du gjør feil, ta et bilde av problemet så tenker jeg det åpenbarer seg. Du har forresten sett fysisk på skiva at den har det delenr. du har satt opp her? Så du ikke har fått levert feil liksom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 8, 2009 Har ikkje sedd på delenummeret, men har målt skiva. Den er 322/32mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 8, 2009 Har det noe og si på retninga? At pila kansje ska peike bakover?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...