RS4: 2000 modell vs 2001 modell ?

Anbefalte innlegg

er vel ikke boe særlig og gå fra 355 til 322:-) er vel 322 bak på rs4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke boe særlig og gå fra 355 til 322:-) er vel 322 bak på rs4

 

sorry 312x22 bak og 360x32 forran som er riktig:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt RS4 B7 skiver med RS6 caliper. Det var hvertfall det jeg fikk anbefalt FØR jeg fant bilen min.

 

Det er helt sikkert mulig å få tak i brukte RS6 calipere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 355 mm som ser standard (foran) på RS4 bilene fra 2000-2001 ?? Er de virkelig så store ja. Trodde det bare var RS6 som hadde så store skiver som originalt.

 

Hvis det er 355 x 32 mm som er originalt, så da er det vel ikke noe vits å bytte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

360x32 front ventilert er riktig dim etter etka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trengs det vel ikke oppgradering av bremser :)

 

Ett par kjappe spørsmål mens jeg er i gang nå...

 

1) Korrekt meg om jeg tar feil. Men skivene til RS4 er vel ikke ventilerte ? Når jeg tenker på ventilerte så tenker jeg på de små hullene man ser på skivene. At det er det som betyr at de er ventilerte ?

 

2) Kan plukke "bolt-on" de nye RS4 bremsekitet (2008-2009 modell) på en RS4 fra 2000-01 ?

 

3)

Alexander:

Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt RS4 B7 skiver med RS6 caliper. Det var hvertfall det jeg fikk anbefalt FØR jeg fant bilen min.

Er dette "bolton-on" eller trengs det egenlagde bracketter ? Vet du om de helt nye RS4 kalipperne passer på 2000-01 RS4. Passer kanskje litt bedre med RS4 logoen enn RS6 på RS4 bilen :)

 

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. ventilerte skiver er ikke med hull i men med lufting mellom skiva(mellom bremseflatene). er det hull kalles dem bare hullborra eller slissa skiver om det er spor i dem. er ikke hullborra på org rs4 skiver ,vist det da ikke er oppgradert til sportec skiver for dem er det hull i

 

2. nei passer ikke rett over

 

3. det er bolt on ja. nye rs4 kaliper passer ikke. rs6 kaliperen er svart og det står kun rs på den så går like fint til rs4 som til rs6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro GMBH bremsene (skivene med hull i) er virkelig å anbefale hvis du finner en bil med disse. De funker bedre en standard bremsene. Er i gjengjeld ikke like hyggelig å bytte, da disse er ganske dyre i forhold til standard bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro GMBH bremsene (skivene med hull i) er virkelig å anbefale hvis du finner en bil med disse. De funker bedre en standard bremsene. Er i gjengjeld ikke like hyggelig å bytte, da disse er ganske dyre i forhold til standard bremsene.

 

sorry Quattro GMBH skivene jeg mente som er hullborra. sportec har skiver til front men ikke til bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen !

 

Slissa var det het ja.......jaja, sånn går det når en hidden kar prøver seg litt ut på det tekniske her :) hehe

 

Åja, det står bare RS på de skivene, da passer de jo utmerket !! "bolt-on" høres egentlig bra ut.

 

 

 

Har tenkt å kjøpe en helt standard bil, selv om jeg vil spare sikkert 10-12k i å kjøpe en RS4 med coilovers og forbedrede bremser. Kjøper jeg en standard bil så er delene uansett slitt en del og noe må også byttes pga slittasje. Men men, alt kommer også an på pris.

 

 

 

........Kjenner det kribler mer og mer i kjøpsknappen jo mer jeg snakker om RS4 her nå :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke lett og finne en bil med di modsa du også vil ha heller. kryr jo ikke av di bilene i norge akurat. jeg personlig liker ikke rs4 med skinn og innvevd plast tråder i setene og et must for meg var svart bil og da var det plutselig ingen biler som var som jeg ville ha den lenger. dukket plutselig opp en så da var det bare og handle da:-) sikkert mye mere utvalg ved innport men vet ikke hvordan pris blir kontra dem du finner i norge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke lett og finne en bil med di modsa du også vil ha heller. kryr jo ikke av di bilene i norge akurat. jeg personlig liker ikke rs4 med skinn og innvevd plast tråder i setene og et must for meg var svart bil og da var det plutselig ingen biler som var som jeg ville ha den lenger. dukket plutselig opp en så da var det bare og handle da:-) sikkert mye mere utvalg ved innport men vet ikke hvordan pris blir kontra dem du finner i norge

 

 

Det er ikke så viktig disse modsa som jeg nevner. Det med bremser utgår nok, siden RS4 bremsene var så store som 355 foran. Jeg trodde bremsene var mye mindre. Men hvis jeg først bytte skivene, så er det ikke umulig at jeg bytter til sportec hvis de er bedre, eventuelt også kjøper de RS kalipperne. såfremt de ikke koster en formue da. Antagelig blir det nok ikke så mye oppgradering på bremsene ser jeg nå.

 

Det eneste jeg skal ha på rs4 er coilover sett. Det er ikke så fryktelig dyrt heller.

 

 

Jeg er nok mest klar for en standard RS4 som er svart eller sølv (den litt mørke sølv fargen og ikke den blanke). Jeg vil ikke ha rene skinnseter, så da blir det vel de med "mønster" i midten. De aller fineste settene er de som sitter på de nye bilene i alcantel (eller hva det nå heter) stoffet.

 

I tillegg til coilover sett blir det nok steg 2 eller steg 3 etterhvert. Jeg skal ikke trimme slik at jeg må bytte intercooler og turbo. Prøver å la det meste av store ting være standard, men vil ha motor og bil som er forsvarlig og at det ikke er store sjanser for at ting ryker.

 

Er også veldig fan at de kvite/grå instrumentene jeg har i S4 min nå. Skjønner ikke hvorfor Audi fortsatte med dette, da jeg syns de kvite/gråe instrumentene er mye kulere enn de vanlige svarte. Må vel også ha en analog turbotrykks måler i bilen også. Får se litt på dette etterhvert .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koilovers er greit på rs4 ja. jeg har kw v3 på min og det funker bra på denne bilen. vist det er seter med skin på sidene og stoff i midten er det alkantare seter det heter.

 

bremsene er 360 og ikke 355 som du nevner over her

 

har eff anlegg på min og chipp og levrandøren mener det blir 450hk og det går greit men blir nokk mer ettervært når turbone begynner og ryke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koilovers er greit på rs4 ja. jeg har kw v3 på min og det funker bra på denne bilen. vist det er seter med skin på sidene og stoff i midten er det alkantare seter det heter.

 

bremsene er 360 og ikke 355 som du nevner over her

 

har eff anlegg på min og chipp og levrandøren mener det blir 450hk og det går greit men blir nokk mer ettervært når turbone begynner og ryke

 

 

 

ok. Da har vel du omtrent det steget jeg har tenkt å kjøre på selv etterhvert. Det er nok en fare for at det kan bli turboras med denne tuningen. Jeg må nok være forberedt på det.

 

 

Veit du hvordan intercooleren og clutchen er på RS4 ? Tåler de opp til ca 500 hk eller burde dette også byttes når man passerer 450 hk ??

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du opp i 500 må nok clutsjen byttes ja. org holder nok en stund men kommer nok ann på kjøringa også. vet ikke hvordan intercoolerne er men di fleste som skal over 500 bytter dem vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke effekten, men momentet som tar clutchen. Uansett holder vel RS4 clutch til en god del mer enn 500hk...

 

Mener det var RS4 coolere på den norske RS4'n som Dahlbäck hentet ut over 700hk av. Den bilen ligger det vel en tråd ang her en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis jeg først bytte skivene, så er det ikke umulig at jeg bytter til sportec hvis de er bedre, eventuelt også kjøper de RS kalipperne. såfremt de ikke koster en formue da. Antagelig blir det nok ikke så mye oppgradering på bremsene ser jeg nå.

 

Hvis det ikke skal koste en formue, så er vel neppe Sportec noe for deg... Sportec deler er IKKE gratis for å si det sånn! RS6 kalippere med RS4 B7 bremser er vel å anse som økonomi-oppgradering i forhold, sikkert derfor det også er såpass populært. Gir mye bremser for pengene.

 

Selv om originalbremsene på RS4 er store, så kan de fort komme til kort ved aktiv banekjøring. Husk at RS4 er en stor og tung bil, så er mye masse som skal stoppes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og ang bremsen så er de vel heller 355 enn 255 ;)

 

 

Skulle tatt seg ut om den ble levert med 255mm ja... hehe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke effekten, men momentet som tar clutchen. Uansett holder vel RS4 clutch til en god del mer enn 500hk...

 

Mener det var RS4 coolere på den norske RS4'n som Dahlbäck hentet ut over 700hk av. Den bilen ligger det vel en tråd ang her en plass.

 

 

Ok. Jeg merket godt at momentet som kan ta clutchen. Når min clutch (nåværende S4) begynte å ta kvelden så var full gass på lavt turtall i 4 gir som gjorde så den bare slapp. Mens jeg kunne nesten kjøre en greit på 2 gir .....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke skal koste en formue, så er vel neppe Sportec noe for deg... Sportec deler er IKKE gratis for å si det sånn! RS6 kalippere med RS4 B7 bremser er vel å anse som økonomi-oppgradering i forhold, sikkert derfor det også er såpass populært. Gir mye bremser for pengene.

 

Selv om originalbremsene på RS4 er store, så kan de fort komme til kort ved aktiv banekjøring. Husk at RS4 er en stor og tung bil, så er mye masse som skal stoppes.

 

 

Har du oversikt over ca ett sportec kit koster ?

Kan nok virke som at en RS6 kalipere med RS4 B7 bremser holder nok i massevis da. Har nok ikke planer om å kjøre mye banekjøring. Bare stille opp 1-2 ganger iløpet av året tenker jeg.

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel autotuning i råde som er innportør for sportec i norge så kan jo ringe dem og høre om pris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel autotuning i råde som er innportør for sportec i norge så kan jo ringe dem og høre om pris

 

Sjekket med autotuning, men dem hadde avsluttet samarbeidet med sportec.

 

 

Spurte jeg kompis av meg som har litt erfaring med bremser. Han nevnte at selv om RS4 har 360 mm foran og er større en det jeg har på min S4 idag, 322 x 32 "porsche/movit" skiver, så kan kan mine tåle mere pga materialet som er brukt. Mine skiver har også løse bells og det er også en fordel. Mao, mine på 322 kan tåle mere varme enn RS4 sine original skiver.

 

Jeg må finne litt mere ut av dette før jeg selger min S4. Viser det seg at mitt bremsekit er bedre enn RS4 sine, så vil jeg beholde bremsekitet når jeg selger S4 min. kostet 22k og hvis jeg selger dem med bilen så får jeg kanskje maks igjen 10k for bremsekitet.

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og ha hørt at dem bruker RS4 kasser i løps biler pga dems stryke. DVS at dem er meget sterke. Bare greit å vite :-)

 

MEN det kan jo være feil på dem for det allså...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.