#51 Skrevet Desember 23, 2009 Spurte litt om den ene RS4 hos Pettersen om dette med girkassa. Han viste ikke om girkassen i den RS4 var forsterket. Trodde ikke det stod i serviceheftet heller. Men de hadde ikke tenkt på dette og argumentet var som følger. Hvis bilen etter 8-9 år går bra, den girer greit så var alt da bra. Har girkassen hatt problemer så ville den ikke ha gått 8-9 år. Er dette argumentet godt nok ? Er det noe sansynlighet at jeg kan få problemer med girkassen idag hvis den ikke er/ble forsterket helt i starten ?? Jeg er veldig usikker på dette. Mye koster det å forsterke girkassen slik som Audi gjorde da dette ble oppdaget ? 10k 20k ?? Å kjøpe en RS4 gjennom en forhandler vil jeg tippe fort koster 20-30k mere enn hvis man gjør det privat .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Desember 23, 2009 Om kassa går av produksjons feil så har den nok allerede blitt byttet om bilen har gått 100k vist ikke så kommer det helt ann på om tidligere eiere har bom gira mye å presser den i gir... dette gjelder vel egentlig alle biler det er som regel feil bruk som tar livet av ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Desember 24, 2009 OK. Sant nok det. Men alikevel greit å vite om dette er gjort eller ikke. Siden bilen har levd i 8-9 år så er det mest sansynligvis i orden Han nevnte også at Tyskland ikke innførte ett felles system for Audi langt ute på 2000 tallet. Slik at man ikke kan være 100% sikker ved å sjekke i audi sine sider fordi bilene kan ha vært på ulike verksted der nede også. Mao, man har ikke da full historikk der nede heller på 2001 modeller. Siden Pettersen også har litt peiling på porsche bremser vs standard bremser på RS4, så fikk jeg bekreftet at mitt porsche kit på min S4 (322 x 32) har mye bedre kalippere enn det som sitter standard på RS4. De porsche skivene skal også tåle mere varme enn standard skivene til RS4. Jeg vurderer å selge min S4 uten porsche kittet og kanskje heller bruke det på RS4 som jeg skal kjøpe. Jeg får se an dette litt ved ett salg av bilen min. Får se an hvor mye jeg får for min s4 først Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Desember 24, 2009 Mye som er kjekt å vite om RS4 men det viktigste er vel at det fort blir dyrt uansett om ting går istykker Men har man råa til så dyr bil så bør man ha råa til å bruke den og evt koste på den reprasjoner om noe skulle skje Så det er vel en stor fordel å ha litt kunskap å muligheter til å skru sjøl Men du får jo også forsikring til motor og gir som jeg vet pettersen bruker å tilby på RS4 og sikkert andre biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Januar 4, 2010 vet at på min så ble girkassen tatt ut og byttet synkronisering på, garantisak. Hadde svidd ganske hardt på pungen for vedkommede som hadde den da om det ikke hadde vært det, da det totalt ble kostende litt i overkant av 80k med deler og arbeid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Januar 4, 2010 vet at på min så ble girkassen tatt ut og byttet synkronisering på, garantisak. Hadde svidd ganske hardt på pungen for vedkommede som hadde den da om det ikke hadde vært det, da det totalt ble kostende litt i overkant av 80k med deler og arbeid såpass ja... Jeg vil jo nesten tro at ca 100% av alle RS4 eiere benyttet seg av denne garanti saken den gangen ???? Jeg får dobbeltsjekke i serviceheftet om dette er gjort da. Det kan jo være at personer har "glemt" å oppdatere serviceheftet og gi meg da ett dillemma når/hvis jeg skal by på bilen .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Februar 28, 2010 Jaja, da ble det endelig en RS4 på meg. Dog, kjøpte den for noen uker siden. Helt nydelig bil å kjøre. Noe av det første jeg la merke til ved kjøring av RS4 vs S4 (92) er hvor smooth bilen var å kjøre. Veldig smooth på gir skift og ikke noe lagg. En annenting var at bilen føles mye mindre. Fronten er mye mindre, men bilen skal være 50 kg tyngre. Det føltes bare helt konge å kjøre. Så nå gjenstår det å se om jeg er like fornøyd etter ett år og ser hvordan lommeboka ser ut:-) Neia, kjøpte en bil som hadde gått litt langt(159k), men valgte den pga godt vedlikehold. Litt trimmet var den også. Ikke kjempe mye, men litt. Akkurat slik jeg var ute etter Det ble da en 2001 modell, men registert juli 2000, så kankje det egentlig er en 2000 modell. Blir nok en tur på Våler/Rudskogen til meg nå til sommeren. Endelig få kjørt noen runder igjen på banen. Det blir nok bra Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Februar 28, 2010 gratulerer med grom bil:-) bilder er jo et must da:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Februar 28, 2010 gratulerer med grom bil:-) bilder er jo et must da:-) Jo takk. Har ventet i mange år nå på å få en RS4 og endelig ble det gjort. En liten bil-drøm vil man si. Bilen er også helt nydelig å kjøre. Ekstremt "smooth" på mange måter. Trodde faktisk den skulle virke litt større, men syns ikke bilen virker så stor når man sitter inni den. I motsetning til S4 med en diger turbo, så er det fult pådrag helt fra starten av. Super happy med bil kjøpet. Regner med litt vedlikehold utgifter og det forventer jeg nesten at det blir. Bare ikke de svære utgiftene kommer, så blir dette en bil i mange mange år fremover. Nå er det morro igjen å kjøre bil Her kommer ett bilde av bilen med 18" BBS CH med spacere på vinteren. Til sommeren blir det 19" BBS CH. Fulgte med BBS CK 19" på den, men de vurderer jeg å selge. Skal få tatt noen flere bilder etterhvert .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...