UR-S6 instrumentpanel/comp.

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å få svar på dette en gang for alle (har aldri giddet å styre med det før nå).

I min c4 s6 så fungerer ikke kjørecomputeren, dvs den viser ikke turbotrykk/forbruk eller noe. Bare 0.0 hele tiden. Er dette bare en ledning som ikke er koplet i? Burde jeg ta ut instrumentpanelet og sjekke etter ledninger som ikke er koplet i eller er det rett og slett computeren som er ødelagt? Hvor mange ledninger går fra ECU og til kjørecomputer?

Har heller ikke lys i "autocheck" displayet, men når jeg lyser på d med en lykt ser jeg at det fungerer.

Heller ikke lys i utetemp. måleren (selvom den også fungerer når jeg lyser med lykt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får foresten ikke kontakt med instrumentpanelet via VAG-COM. Prøvde dette da jeg skulle resette service-tellern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jobbet masse med speedometeret i RS2`n idag, så jeg begynner å få en viss kontroll på det.. Men feilen du har, kan jo være alt ifra et brudd i en ledningsbane i speesometeret, til en løs tilkobling baki bare.. Printkort brudd er desverre ikke et sjeldent problem :(

Ang utetemp, så har en to valg.. Spørre møller, så vil de ha deg til å handle ny enhet til 1500kr, eller bytte ut lyspæren (enkel loddejobb om en har litt kontroll på dèt) inne i displayet. ELFA har denne lyspæren på 14v 80mA! Fant ELFA delenr her inne tidligere idag, men nå er det såklart litt ekkelt å finne når jeg trenger det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde ut instrumentpanelet idag og så 2 ledninger som ikke var plugget i noe sted, og 2 tomme tilkoplinger/innganger. Tingen var at de ikke passet med hverandre. Har tatt noen bilder, i håp om at noen av dere kunne fortelle meg hvor disse går hen på deres biler!

DSC00113.JPG

DSC00115.JPG

DSC00117.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.