Cruisekontroll virker ikke, Audi 80 B4.

Anbefalte innlegg

Cruisekontrollen på min 93 modell virker ikke. Noen som har vært borti feilkilder på disse bilene? Har lest at ledningsbrudd inne i hendelen er en mulighet, eller bryterene på pedalene. Noen flere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet jeg også, så hadde vært kjekt med litt tips til feilsøking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min S3 99 er den også død. Ingen feilmeldinger på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket bryterene på pedalene, og disse fungerte, dvs at de brøt signalet når pedal ble trykket inn.

Noen som har noen råd videre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at vakuumbelgen som holder i staget er tett da? Eller at det staget er der, det var det som var feilen på min iallefall! : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du napper av vacum-slangen som går til klokka med bælgen som Geir Olav nevner over her så kan du sette den i munnen og ta et skikkelig maga-drag...da bør du se om den trekker seg sammen og holder tett..:)

Det satt faktisk cruise på min tidligere 1989 90 quattro b3 også så jeg testa dette selv på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er belg og stag sjekket og funnet i orden.

Satt også strøm rett på vakuumpumpa og den fungerte, men jeg syntes den var litt svak. Den greide ikke å suge belgen helt i sammen, men maks halveis inn.

Noen som har tvangskjørt denne pumpa selv og vet hvor mye den skal suge? Slangen mellom pumpe og belg ble også sjekket så det er ikke falskluft der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg finner nummer 11, hastighetssensor?

En annen ting er når jeg trykker inn SET knappen på cruise hendelen så kommer det en tikkelyd i fra kontrollenheten (nr1)for servotronic (hva nå enn det er). Denne sitter over handskerommet. Skal det være slik tikkelyd i den?

Nytt bilde (100).bmp

Nytt bilde.bmp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 90q så er det vakumpumpa som suger belgen inn som er gåen, virker som det er en intern lekasje i denne pumpa når jeg har den av og suger i alle åpningene.. ikke får jeg tak i ny heller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.