#1 Skrevet Desember 8, 2009 Hei Hiver ut et spørsmål her etter at jeg fant ut at Dørene mine på S6`en ikke sitter så stramt som de kanskje burde gjøre ? Var ute å kjørte på litt kjettingføre på E6 og kjente at dørene viberere litt ut fra Karroseriet. Virker som at dørene skal sitte tettere ? kan dytte vindusruten noe innover mot pakningen. Noen som vet om vindusomramingen kan justeres separat ifht døren (slik som på a4)? Hvor justerer man eventuelt dørlåsen, eller burde man kanskje skifte dørpakninger? Bilen er en -95 v8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2009 Om dørene flukter, er det lite vits i å justere noe. Men bytte pakninger kan jo ha noe for seg.. Vindusramma kan du justere ved å ta av dørtrekket, men ta bare litt om gangen! (Mener at til og med Haynesmanualen nevner denne prosedyren..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2009 Er justering på dørlåsen også, det utstikket som sitter på stolpen. Her kan en justere så hele døra kommer lengre inn. men bare hvis det ser ut som døra ikke kommer langt nok inn. Prøv å sikte langs med bilen først. Er vel to styk 30 eller 40 torx. Løsnes titt å justere i vei, justeres i alle retninger. Har du slitte dørhengsler vil denne prøve å løfte døra, å da får du en liten smell når du lukker døra. (ikke bra) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2009 (endret) Det hva lettere sagt enn gjort. Jeg justerte på dørstolpen men døren ble bare vanskelig å lukke. Ved nærmere ettersyn ser døren skjev ut. Den går for mye inn nede og står for mye ut oppe. Hvordan løser man dette? kan det gjøres på hengslene eller må døren bendes ? Noen råd ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2009 Det hva lettere sagt enn gjort.Jeg justerte på dørstolpen men døren ble bare vanskelig å lukke. Ved nærmere ettersyn ser døren skjev ut. Den går for mye inn nede og står for mye ut oppe. Hvordan løser man dette? kan det gjøres på hengslene eller må døren bendes ? Noen råd ? Sikte dørbladet mot framskjermen, Husk at vindusrammen kan oxo vere galt justert, ta den i neste omgang. Få dørbladet beint først. Det justeres på dørhengslene foran. Er lettere sagt en gjort ja, døra er tung ja og vil sige ned når du løsner skruene. Før du gjør det ville jeg lagt ut et bilde som viser skjevheten..så kan vi se sammen hva du egentlig skal justere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2009 Dørbladet mitt stod også _mye_ inn nede, jeg måtte løse det med et par skiver og litt lengre bolter mellom dør og hengsel, det var fint lite å justere på ellers.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2009 Det høres ut som mitt problem. Kan ikke se at det ellers er noen justering på hengslene som kan få døren lengre ut nede. Hengslene står jo ikke 90grader på døren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...