Montering av senkesett i Bergensområdet

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et bra verksted som monterer senkefjærer på en nyere Audi til en grei pris?

Har hørt Hjulmakern kansje gjør det, vet ikke om det er å anbefale - noen erfaringer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å ta hjulstillingskontroller hos Hjulmakeren. Det er de VELDIG god på iallefall:). Tror ikke de driver i stor skala med generelle verkstedstjenester. I all hovedsak dekk og hjulstilling. Men det er jo mulig å ta en tlf;). http://www.1881.no/Katalog/Hjulmakeren+AS_M000114594/?query=Hjulmakeren&qt=8&bransjeid=396000

 

Kanskje et rimeligere verksted ala snapdrive eller noe slikt er veien å gå? Det billigste er jo selvsagt at en eller annen nevenyttig (ikke meg med andre ord:p) gjør det for deg for en billig penge;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene :-)

Ja pleier ta hjulstilling/spissing hos Hjulmakern - har god erfaring med å montere senkesett selv (har montert på 9 av de 22 bilene eg har hatt he he :-) men håpte eg skulle slippe denne gangen...

 

Snapdrive monterer ikke uorginale deler på nye biler sa de, de tok heller ikkje hjulstilling kontroll visst eg hadde montert uorginale fjører.

 

Har du noen formening om pris? Eg får vel ta en telefon å høre: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to gangene jeg har montert senkesett så har jeg vært så heldig at bekjente har gjort det for meg:). Men jeg forhørte meg på pris hos Autotjenester på Nøstet. De skulle den gang ha drøyt 5000kr for å montering, men det var både dempere og fjærer (det er vel ikke SÅÅÅ mye mer jobb å bytte demperne og?). Hørte ikke på pris hos flere så vet ikke om det er vanlig pris eller ikke:o. Du får ringe litt rundt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle til å si eg kunne ta det for deg, men en ny A5 holder eg meg langt unna! :D

Bare utav interresse, hvilke fjærer valgte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da holder eg meg unna de på nøstet iaf :-)

 

Valgte H&R fjører, har ikke funnet justerbart til A5 cabriolet ennå så dette var eneste alternativ. Senker 35 mm. Håper på å få det på før neste klubbtreff, har fått på 19` vinterdekk på S5 felger så da ser den fårhåpentligvis grei ut på vinteren også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg ringt litt rundt;

-Hjulmakern skifter ikke fjører men tar hjulstilling for 1250,- Vet ikke om det er normal pris?

-Bensin og service hadde ikke tid før neste år

-Bergen bilelektronikk (Quality Wheels & Tuning) skulle ha 6000,-

 

Så da blir det til at eg skifter selv. Satser på eg får gjort det på mandag. Har kjøpt spacere til både forran og bak, noen anbefalinger om hvor eg kan få kjøpt lengre bolter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk forhjulsstillingskontroll hos Loddefjord Auto AS for 1000 lappen når jeg tok den.

Er lurt å forhøre seg litt rund, er som oftes en del forskjell i priser fra verksted til verksted. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mk-auto på straume(sotra) tar 1250kr for å ta hjulstillling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at Fondenes Auto har helt nytt hjulstillingsappart, om nøyaktigheten betyr noe for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg ringt litt rundt;

-Hjulmakern skifter ikke fjører men tar hjulstilling for 1250,- Vet ikke om det er normal pris?

-Bensin og service hadde ikke tid før neste år

-Bergen bilelektronikk (Quality Wheels & Tuning) skulle ha 6000,-

 

Så da blir det til at eg skifter selv. Satser på eg får gjort det på mandag. Har kjøpt spacere til både forran og bak, noen anbefalinger om hvor eg kan få kjøpt lengre bolter?

 

Om du ombestemmer deg, og ikke har det så travelt, kan eg montere for deg over nyttår??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange nyttige svar :)

 

Monterte senkesettet selv på mandag, det var akkurat like mye/lite arbeid som med bytte på Audi A4 B7 som var forrige bil eg senket.

 

Litt morsomt at Bergen Bilelektronikk skulle ha 6000,- for jobben og begrunnet med at det var så mye ekstra arbeid fremme på en A5- rein løgn spør du meg! Så da vet vi seriøsiteten der. Kjøpte jo senkefjørene der for 4500,- Og i kassen fulgte det med en kvittering fra Brakes.no eller hvor det var på 2000,- ! Synes det er litt drøyt å prøve seg på 8500,- i fortjeneste på og senke en A5, regner med de hadde brukt 2-3 timer på arbeidet visst de har skikkelig verktøy. Selv brukte jeg 5 timer, og det uten løftebukk, kompressor eller noe fancy verktøy...

 

Har jo også betalt 6500,- for chip tuning der oppe tidligere i år, så tror eg har lagt fra meg nok penger der for og si det slik!

 

Tar hjulstilling like over nyttår, har kjørt ca 2 uker før hjulstilling på de 9 forrige bilene eg har senket- synes det er greit at de nye fjørene får "sette seg skikkelig" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange nyttige svar :)

 

Monterte senkesettet selv på mandag, det var akkurat like mye/lite arbeid som med bytte på Audi A4 B7 som var forrige bil eg senket.

 

Litt morsomt at Bergen Bilelektronikk skulle ha 6000,- for jobben og begrunnet med at det var så mye ekstra arbeid fremme på en A5- rein løgn spør du meg! Så da vet vi seriøsiteten der. Kjøpte jo senkefjørene der for 4500,- Og i kassen fulgte det med en kvittering fra Brakes.no eller hvor det var på 2000,- ! Synes det er litt drøyt å prøve seg på 8500,- i fortjeneste på og senke en A5, regner med de hadde brukt 2-3 timer på arbeidet visst de har skikkelig verktøy. Selv brukte jeg 5 timer, og det uten løftebukk, kompressor eller noe fancy verktøy...

 

Har jo også betalt 6500,- for chip tuning der oppe tidligere i år, så tror eg har lagt fra meg nok penger der for og si det slik!

 

Tar hjulstilling like over nyttår, har kjørt ca 2 uker før hjulstilling på de 9 forrige bilene eg har senket- synes det er greit at de nye fjørene får "sette seg skikkelig" :)

 

herregud det er litt drøyt ass! hehe bra du fikk det til selv :) vet ikke om jeg hadde latt noen som driver med bilelektronikk til å montere senkesette mitt heller men :P hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

herregud det er litt drøyt ass! hehe bra du fikk det til selv :) vet ikke om jeg hadde latt noen som driver med bilelektronikk til å montere senkesette mitt heller men :P hehe!

 

bergen bilelktronikk er samme som quality autoimport som no heiter quality wheels & tuning og racelook.no

 

mange baller i lufta her;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner en som kan ta hjulstilling for deg VELDIG billig.. gi meg en lyd så skal jeg høre med han hva han skal ha... kan sikkert ta det allerede til helgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen bilder før- og etter senk :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt hjulstilling på Transporteren og. Noen som vet om noen som kan ta det? Er en T5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner en som kanskje trenger litt ekstra cash til jul.. kan høre med han.. er du fleksibel i helgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er meg du tenker på så har jeg ingen mulighet i helgen som kommer. Men ellers andre helger i året går greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, det var deg jeg tenkte på.. =) kan høre med han i alle fall.. og hva han eventuelt tar for en sånn jobb. De tar forsåvidt lysstilling også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris er selvsagt viktig for om det koster flere tusen så kjenner jeg nok til noe som kan gjøre det billigere jeg og :)

1000-1500 er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris er selvsagt viktig for om det koster flere tusen så kjenner jeg nok til noe som kan gjøre det billigere jeg og :)

1000-1500 er greit.

 

Da kjører du til ERAN på Søfteland.

Meget hyggelig og super dyktig.

Har vært der sjøl, og det koster 1200,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i sverige i sommer, der skulle de ha rundt 500SEK for jobben. Her ligger det vel på 1000+ NOK :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Det har nok med å gjøre at svenske bilmekanikere ikke tjener like fett som de gjør i Norge muligens.

Det er ille dyrt i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.