#1 Skrevet Desember 8, 2009 Hei jeg har en 2003 caddy 1,9 tdi som jeg sliter litt med. di siste dagene har den begynt og bli veldig "hakkete" i overgangen mellom halv gass og full gass når turboen lader for fullt, så turboen er veldig av/på og når den blåser og jeg har full gass går den dårligere enn hva den gjorde før. når jeg har halv gass (på grensen til at turbo jobber) ryker den utrolig mye svart røyk. visst jeg presser den flere sekunder med full gass går den i nødprogram. Jeg tok en diagnose test på den og fikk feilkoden: turbotrykk sensor jeg byttet denne som sitter på trykkrøret opp fra intercooleren men ingen forandring. Der etter byttet jeg den sensoren som sitter på innsuget (2 vakum slanger inn) ingen forandring etter dette heller. jeg har nullstilt feilkode før hver prøvetur uten lykke. jeg begynner og lure på om det kan være turboen som har tatt kvelden ettersom den er godt 240 000. Noen prater om at det kan være LMM og det er jo svakhet på disse bilene og man vil vel få feilkode på turbotrykk sensor når man har full gass og ikke turbotrykk? dette som ett resultat av at LMM ikke registrerer luft inntak og gir heller ikke beskjed om noe turbo trykk? eller er jeg helt på jordet? noen som har litt peil på det? takk på forhånd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2009 Ingen? haster litt for bruker bilen i jobb:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2009 tipper luftlekasje. da får du også den feilkoden der. trykktest trykksiden og du finner nok en lekasje der et sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2009 Ja det kan være ja, den bråker litt mere enn før også kansje i form av eksos lyd fra trykk side:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...