#1 Skrevet Desember 8, 2009 (endret) Hjelpe meg Kjøpte meg en Audi TT fredag i forrige uke. Da jeg hentet denne var det meste greit. den lugget litt og gikk ikke 100% jevnt på tomgang med dette er jo en vanlig feil på Audi. Luftmassemåler og den var bytta for ei uke siden så den er garanti så det er ikke et problem. Mens jeg kjørte å det blei mørkt oppdaget jeg at lysene var VELDIG lave. Det skulle vise seg at nivåsensoren forran ikke fungerte, men dtte er jo en bagatell så jeg gadd ikke henge meg opp i dette. Men så i går mandag da jeg kom hjem etter en 14 mil lang kjøretur og skulle svinge ned privatveien til huset mitt kjentes rattet så pluttselig tungt. DÆVEN tenkte jeg og ringte til selger umiddelbart, men han avfeide meg og sa at han ikke hadde vært plaget med dette før. Han sa også at tannstag og dette var byttet i sommer og dette var det garanti på siden det var under 5mnd siden. det korster rundt 13500 å få dette gjort med deler og alt. denne reperasjonen hadde eier før han igjen fått på garanti. I mappa som fulgte med finner jeg papirene for dette og kan let se at dette er reparert den 11.06.09 på møller romerike. dette er også gjort den 11.09.08. altså under 1 år før. men da veit jeg ikke hvordan side det lak på. det som jo er sikkert er jo at det må være en grunn til at det er blitt slik som det er, og at det skjer det som skjer. derfor vil jeg spørre dere her på forumet som holder på å mekker litt sjøl og har senket bilen dere. finnes det noe som senker festene til endeleddene slik at vinkelen inn til tannstagene blir mindre eller flatere?? Jeg har en Audi tt 1,8tq 225hk 2000 model Også var det dette med feilkonden P0103: Luftmassemåler -G70- Signal for kraftig, Sporadisk Noen flere som har hatt denne feilen uten å funnet grunnen??? NBS har levert ny måler men bilen blei ikke helt bra etter bytte, men jeg kom over denne som Audi selv har gitt ut. Det menes vel at det er lekasje på trykksiden av turboen hvis jeg har forstått det rett. http://www.wak-tt.com/vagcom/maftecdoc.pdf på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2009 EUREKA Fikk nettop tlf fra møller. De dekker rep av tannstag mansjetter osv på dele granti. De bytter også servopumpa på følgesskade. får håpe nå at det virker lengre enn 5 mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...