Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det finnes en enkel måte å få til en lysdiode eller lignende som indikerer når man bør gire, da det er lettere å se det lyse enn å kikke på turtelleren? Eller for å si det på en annen måte, på bla. rallybiler,FI osv, lyser en LED-diode når det er på tide å gire, finnes det noe slikt til gatebiler til en overkommelig pris? Og har noen montert slik? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om det finnes en enkel måte å få til en lysdiode eller lignende som indikerer når man bør gire, da det er lettere å se det lyse enn å kikke på turtelleren? Eller for å si det på en annen måte, på bla. rallybiler,FI osv, lyser en LED-diode når det er på tide å gire, finnes det noe slikt til gatebiler til en overkommelig pris? Og har noen montert slik? :confused:

 

Turteller med shift-light!

http://www.Autospar.no selger fk sine turtellere med shiftlight fra 2099kr - 3099kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, men fy så stygt det er med en ekstra schvær turteller. :D

 

Når de har i F1, wrc osv er det fordi det er en funksjon i hiddensprutet som gjør det. Kjøp deg Haltech Arne, så får du denne funksjonen, og mye til. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØHØY, Jeg vil ha UTEN turteller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en G-tech måler så er den i boks+ at du kan måle hk,mn 0-100 osv : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om det finnes en enkel måte å få til en lysdiode eller lignende som indikerer når man bør gire, da det er lettere å se det lyse enn å kikke på turtelleren? Eller for å si det på en annen måte, på bla. rallybiler,FI osv, lyser en LED-diode når det er på tide å gire, finnes det noe slikt til gatebiler til en overkommelig pris? Og har noen montert slik? :confused:

har du blitt bitt av diode basillen du også???;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turtallsnåla drives av spenningssignal.

Ta ut instrumentet og finn ut hvor mye spenning som skal til for si 6800rpm...

 

Dersom det er f.eks. 4.7volt, finn en diode på dette, og monter i serie med en liten motstand, og så i paralell med turtellerspenninga...

 

Tar noen timer, men koster 2-3kroner ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar noen timer, men koster 2-3kroner ;)

 

Genialt! Dette skal jeg få gjort på min neste bil. :D

 

En liten skjønn rød diode montert litt høyt, som ingen ser før jeg kjører på skikkelig turtall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.