Vibrering og atter vibrering

Anbefalte innlegg

Hei

 

har spurt dette spørmålet før her inne men ikke fått så mye gode svar på dette..

altså problemet er at når jeg nermer meg 2000 omd. så begynner bilen å riste uavhengig om bilen står stille eller ikke.. kansje en del mere merkbart når en kjører, en når en trør inn clutchen. kan ikke hører noe ulyder fra Drivknuter eller noe sånt heller.

byttet clutch men hjalp heller lite kan meker vibrasjenene i clutchen, litt extra når jeg bremser på motoren kansje.. å er gjerne litt værre til tider når bilen blir varm. spess med at det er akkuratt som en helt syk drivverkslakk til tider.. altså slipper opp pedalen å speeder igjen så er det riktig så det smeller å dunker. å kan pulsere med f.eks. ned en bakke i 4 gir å speeder litt sån at motoren akkuratt skal til å ta igjen så går den av å på, på en måte speeden altså. jukker..

Byttet motorfester disse var jo helt dass.. ene var uten olje igjen det andre var vel halvfult så kan jo si det var på tide.. ristingen har forsvunnet en del ved bytte av motorfester og girkassefester.. men den ristingen som er igjen.. virker som er litt hardere.. kan jo være fordi festene er nye å mindre dødgang i de... Noen som har fjerneste anelse her..

Er foresten en Audi a4 1,8t 1996 AEB FWD

 

Ting jeg har Bytta/Prøvd:

 

Motorfester

Girkasse Festene

Stoppmuffa forran

Coiler

Gassspield

plugger

ytre drivknute Førerside (knatra noe sykt) men er fikset

tetta alle luft lekasjer

clutch - Trykkplate, lameller, og trustelageret.. ikke svingjulet.. dette virket som nytt

 

har bytttet en masse anna oxo men tror ikke det er noe relatert til ristingen.. så kan vel snart selge bilen som Brukt men NY... :) begynner å bli dyr denna bilen nå.. helsikka med gammle biler...

 

Alle svar taes imot med STOR TAKK : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger det kun turtallet? I såfall hadde jeg kanskje sjekket plugger og coiler en gang til og testet med en annen hjerne.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger det kun turtallet? I såfall hadde jeg kanskje sjekket plugger og coiler en gang til og testet med en annen hjerne.. :)

 

følger ikke turtallet egentlig. er værst på rundt om 2000 omd. ikke så ille under å ikke så ille over.. hehe blir forbanna.. ble absolutt ingnen endring med plugg eller colil bytte.. det eneste som hjalp en del var festene.. bilen sviver fint ellers .. bare rister å er blitt litt lavt turbotrykk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rettelse: det følger turtallet.. var ute å kjørte nå.. det følger turtallet på en måte, som jeg kunne høre det da. men det dabber av når jeg kommer opp mot 3000 omd.. bra det er mest på 2000 omd. med tanke på at det er jo der en ligger når en kjører normalt : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det følger turtallet er det vel ikke stort som står igjen annet enn svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det følger turtallet er det vel ikke stort som står igjen annet enn svinghjul?

 

ååå ikke gidd å si det da.. trodde kansje denne jokkinga hadde noe med vibreringa å gjøre.. men ville jeg ikke merker det spess godt hvis jeg trøkka inn clutchen sån at den skulle te å frigjøre..å da ville merket mere vibrasjon i pedalen.. denne vibreringa kan være værre til tider.. noen ganger nesten helt vekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med risting i hele bilen en stund jeg også.

 

Det kom av overslag på pluggene ved pådrag. Toppdekselpakningen som var gåen og olje kom ned sammen på pluggene.

 

Bare et lite utbrudd fra meg: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med risting i hele bilen en stund jeg også.

 

Det kom av overslag på pluggene ved pådrag. Toppdekselpakningen som var gåen og olje kom ned sammen på pluggene.

 

Bare et lite utbrudd fra meg: klø :

 

hmmm hvordan vil jeg merke/se dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg mot formodnig skulle ha byttet dette svinghjulet.. hva er best.. enkelmasse, Aleminium, stål, dobbelmasse?? noen som har ide. å hva er det som gjør at svinghjulet kan bli ubalanse i.. er ikke dette et solid stykke metall..

kan jeg bruke dette f.eks: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACING-14-8LBS-FLYWHEEL-97-00-AUDI-A4-TURBO-QUATTRO_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518c0fa5adQQitemZ350242186669QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

eller denne eventuelt.. husker ikke om det var 6 eller 8 skruer på bilen min å hadde det jo akkurat av

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fidanza-Aluminum-flywheel-Audi-A4-96-03-VW-Passat-98-00_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4832a46a1cQQitemZ310087281180QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

selv om jeg har 96 mod å FWD? så relativdt like ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vondt for å tro at ingen her inne har noe peiling på dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke så fryktelig mye om det, men det heter seg vel at du bør ha et likt et som du har, om du får et lettere ett vil du vel kunne få vibrasjoner i bilen på tomgang, selv om et lettere svinghjul gir bedre egenskaper på andre områder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke så fryktelig mye om det, men det heter seg vel at du bør ha et likt et som du har, om du får et lettere ett vil du vel kunne få vibrasjoner i bilen på tomgang, selv om et lettere svinghjul gir bedre egenskaper på andre områder :)

 

oki.. hadde det bare vært litt risting på tomgang så hadde det ikke gjort noe men rister hele registeret.. mest på 2000 omd.. merker mindre jo mere turtall en har..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. hadde det bare vært litt risting på tomgang så hadde det ikke gjort noe men rister hele registeret.. mest på 2000 omd.. merker mindre jo mere turtall en har..

 

Det er på rundt 2000rpm man har mest resonanse i motoren, så det er omtrent der det vil vibrere mest. Jo fortere motoren går, jo tettere er tenningstidspunktene, og mindre sjanse for vibrasjoner. Vil tro det er det lettede svinghjulet som forårsaker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på rundt 2000rpm man har mest resonanse i motoren, så det er omtrent der det vil vibrere mest. Jo fortere motoren går, jo tettere er tenningstidspunktene, og mindre sjanse for vibrasjoner. Vil tro det er det lettede svinghjulet som forårsaker det.

 

øøø skrive feil eller skjønte jeg det bare ikke...( lettede svinghjulet )?? er jo orginalt svinghjul på min bil nå... å mistenker det er vibrasjoner i dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bare jeg som blandet tråder i et uheldig øyeblikk^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel dobbelmasse svinghjul på denne bilen?

Da er det nok svinghjulet ditt som vibrerer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel dobbelmasse svinghjul på denne bilen?

Da er det nok svinghjulet ditt som vibrerer..

 

det tror jeg oxo.. men burde jeg kjøpe tilsvarende? eller et anna et? å har noe som kan minne om evig drivverk slark . kan dette ha noe sammhenheng.. bæreringen til der man fester svinghjulet. eller noe som kan forusake dette.. dårlige drivknuter.. kan dette ha noe med det å gjøre i det hele tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt vibrasjonar i svinghjul på eit par av mine bilar. Dette kom rett nok like under 2000 omdreiningar, men kun ved fullt pådrag (høgt moment). Syns det virkar litt rart at du skal ha denne vibrasjonen frå svinhjulet ved normal køyring. Dersom det ikkje er heilt ferdig då...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt vibrasjonar i svinghjul på eit par av mine bilar. Dette kom rett nok like under 2000 omdreiningar, men kun ved fullt pådrag (høgt moment). Syns det virkar litt rart at du skal ha denne vibrasjonen frå svinhjulet ved normal køyring. Dersom det ikkje er heilt ferdig då...

 

hmm.. har til og med veldig merkbar vibrasjon selv når bilen står i fri.. spider jeg opp til 2000 så merker man vibreringene ganske greit.. så du tror da altså ikke det er svinghjulet.. hmmm hva annet kan det være da.

kanskje verd å legge med at den rister ved motorbrems oxo.. igrunen rister den hele forbanna tiden .. å begynner å bli dritt lei av det.. derfor jeg forhører meg så hvis det ikke er svinghjulet så slipper jeg jo å demoere halve bilen.. igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende det er svinghjulet som er gåent, det tør eg ikkje seie noko bestemt om. Eg berre beskriv korleis eg merka uballanse i mine bilar. Skal legge til at svinghjula på desse rauk ikkje. Var kun vibrasjon ved eit spesielt turtal ved fullt pådrag. Syns berre ikkje det stemmer heilt med symptoma at det skal vere slik heile tida, viss du ikkje har merka nokon tendensar før. Men som sagt, har svinghjulet plutseleg tatt heilt kvelden vil det nok vibrere meir eller mindre konstant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende det er svinghjulet som er gåent, det tør eg ikkje seie noko bestemt om. Eg berre beskriv korleis eg merka uballanse i mine bilar. Skal legge til at svinghjula på desse rauk ikkje. Var kun vibrasjon ved eit spesielt turtal ved fullt pådrag. Syns berre ikkje det stemmer heilt med symptoma at det skal vere slik heile tida, viss du ikkje har merka nokon tendensar før. Men som sagt, har svinghjulet plutseleg tatt heilt kvelden vil det nok vibrere meir eller mindre konstant.

 

vil nå ikke si det plutselig kom.. har vel kommet noe gradevis.. men jøss.. alle inspill er jo helt topp.. er for mye jobb til å bare å prøve å bytte det liksom.. vet jeg ikke kan få 100 % sikkert svar på dette her inne.. men kan jo være noen har opplevd noe av det samme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du bytte svinghjul hadde jeg gått for enkeltmasse.dobblet mass koster mye mer og er dårligere.ryker clutchen min blir det enkeltmasse svinghjul fra g60 og vr6 clutch.men det er på tverstilt motor veit ikke hvordan det er på langsstilt.en kompis betalt 9000 for forsterka dobbeltmasse så kom clutch i tillegg og jeg fant kit til han på enkeltmasse og vr6 clutch for 5000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke fått sett på svinghjulet på grund av mega kaldt vær.. men er det bare meg eller kan det være stab. staget under bilen som kan forusake dette oxo.. eller er jeg helt på jordet her.. føler bare det ikke er svinghjulet som lager denne vibreringn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe om det kan være dette.. eller hatt noe erfaring med det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.