#1 Skrevet Desember 9, 2009 Noen har prøvd å stjele bilen.tenningslås er knekt og den tingen som sitter rundt låsen er knust.dette er vel tingen som leser nøkkelen.dette er jo en mekanisk pumpe,eneste el.på den er ventilsaken til stopp...denne går jeg utifra har noe med startproblemet mitt å gjøre.jeg kan skru på tenning og dra på starter..men,thats it.klarer ikke å se hva for slags skruer som sitter i de dype hullene på ventilsaken på pumpa,for å få skrudd den av.tanken min er å få ventilen til å forbli åpen,kutte ut hele ventilen.stemmer teorien?eller???problemet mitt er å få skrudd den av.skal vel være mulig,uten å ta ut pumpa??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2009 (endret) Hvis magnetspolen for startsperra er knust, må du bytte den før du kan få start på bilen. Jeg har en slik ring jeg har skjært av en annen bil som jeg bruker i golfen som du kan få kjøpt veldig billig om du kommer ut på verkstedet mitt i kveld, da jeg har en annen fra polo som jeg har tenkt å bruke. Telefon 98207051, drar nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2009 Du kan knuse den og fjerne hele startsperra. -Knus den og fjern den. -Sett en ledning rett på stoppventilen(som sitter under startsperre delen).Koblet da til tenningstrøm, som enklest hentes fra varmeelementet til veivhusventilasjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2009 trodde startsperra og stoppventilen var en og samme del,en svart hardplast kloss.to ledn.samlet inn i midten.Redd jeg aldri får start om jeg knuser den.Er ikke sikker på hvordan den virker eller ikke virker.du er sikker på at jeg kan knuse den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2009 Startsperredelen sitter skrudd fast rundt stoppventilen med to knekkskruer. Fjerner du denne og setter spenning på stoppventilen så starter bilen. Har selv fjernet startsperra fra en Transporter. Gikk helt greit ! Om du kopler deg inn med spenning slik jeg beskrev ,via veivhusvarmen, så blir det slik som det er på biler uten startsperre. Alternativet er jo å reparere med ny lesespole ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2009 ok,da går jeg ut å knuser.tusen takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2011 Hvor ligger dette varmeelementet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...