"swooshe" lyd fra demper/fjærbeinslager

Anbefalte innlegg

Hei.

Monterte for en tid tilbake supersport justerbart senkesett på min B5 1.8tq.

Byttet også da til nye fjørbeinslager. Etter dette oppsto det en swosshe lyd over humper o.l. Litt sånn som gnukkende gummi. Har hatt oppe panseret og trykket ned bilen. Virker da som lyden kommer helt oppe ved lageret/skålen.

Noen som har tips på dette? Kanskje skru løst og sprute noe fett imellom lager og skål? Mellom fjær og lager? Andre ting? Blitt ganske lei den lyden.

Hele forstillingen er også nettop byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbeinlager på B5? Det er vel ei foring der oppe ja, men noe lager er det vel ikke...

Du har ikke plassert ei skive feil eller noe, sånn at du får mer rom for bevegelse mellom gummiforinga og "skåla" som fjæra spenner mot? Det skal uansett ikke være så mye bevegelse der oppe, så noe rart er det nok. Skjønner godt at du er irritert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke et lager, men en foring ja. Mener de kaller det et fjærbeinslager. Men, men.

Mulig jeg må demontere igjen da. Noen som har prøvd å skru demper og lager løst fra skålen via de 2 hullene i motorrommet? Kan vippe ut to gummipropper. Tror du da kommer til. Slipper da å demontere skålen og det øvre bærearmfestet.

Kommer et minne her nå om at jeg ikke var helt fornøyd når jeg festet foringen til demperen. Måtte vel holde igjen med en umbrako og tighte med pipe. Hadde ikke skikkelig verktøy her. Hadde den spesialpipen du trer utenpå, men ikke fastnøkkel for tighte den igjen. Brukte vel en tang eller noe. Holdt også igjen med en vanlig umbraco og tang.

Dette var sikkert ikke godt nok!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet størrelsen på umbracoen jeg trenger til dette? Tenkte å kjøpe en umbracopipe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.