#1 Skrevet Desember 9, 2009 Hvilke type lade regulator er det på bilen min? Vurderer å bygge anlegg i bilen, og tenker på å bytte ut lade reg. til en justerbar lade regulator. Da kan man justere opp spenningen til 14,7-14,8 volt. Og med det får en mer saft ut av effekt forsterkerne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2009 Kjøp deg en vanlig 14.6 eller 15V regulator og sett i dynamoen da vel... Trenger ikke justere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2009 Kjøp deg en vanlig 14.6 eller 15V regulator og sett i dynamoen da vel... Trenger ikke justere hmmm, om det er muligt så hvorfor ikke:-)Den 15V skader vel ikke resten av det resten av el nettet? Og hvor får man kjøp denne saken? Skal ringe Møller i Stavanger imorgen. Takker for info:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2009 Forresten er det enkelt å bytte ut? Enkelt å komme til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2009 (endret) må ut med dynnamoen ja. jeg syns det var lettest og ta av hele fronten, bruker fort ett par timer ja. har ikke bytta til sterkere regulator men jeg bytta dynnamo og da prøvde jeg først og ta ut regulatoren og det går ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2009 Kjøp deg en vanlig 14.6 eller 15V regulator og sett i dynamoen da vel... Trenger ikke justere På min 1990 Audi 100 TQ Sport Exk har jeg 15V laderegulator, og jeg måler 14,85V på batteriet som da sitter under baksetet. Det holder i alle fall for meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2009 må ut med dynnamoen ja. jeg syns det var lettest og ta av hele fronten, bruker fort ett par timer ja. har ikke bytta til sterkere regulator men jeg bytta dynnamo og da prøvde jeg først og ta ut regulatoren og det går ikkeHmmm, da må det vente, om jeg ikke kommer til når jeg senker motoren ned for turbo/manifoild bytte opplegget mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2009 På min 1990 Audi 100 TQ Sport Exk har jeg 15V laderegulator, og jeg måler 14,85V på batteriet som da sitter under baksetet. Det holder i alle fall for meg...Ja det hadde nok holdt for meg og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2009 Så lenge du lader 14.4 på batteriet v/ 20 grader så ere greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2009 Så lenge du lader 14.4 på batteriet v/ 20 grader så ere greit ja sant det. Men om en skal bygge anlegg i bilen så er mer spenning = mer effekt = bedre :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...