Justerbar laderegulator til Audi RS4???

Anbefalte innlegg

Hvilke type lade regulator er det på bilen min?

Vurderer å bygge anlegg i bilen, og tenker på å bytte ut lade reg. til en justerbar lade regulator. Da kan man justere opp spenningen til 14,7-14,8 volt. Og med det får en mer saft ut av effekt forsterkerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en vanlig 14.6 eller 15V regulator og sett i dynamoen da vel... Trenger ikke justere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en vanlig 14.6 eller 15V regulator og sett i dynamoen da vel... Trenger ikke justere :)
hmmm, om det er muligt så hvorfor ikke:-)

Den 15V skader vel ikke resten av det resten av el nettet?

Og hvor får man kjøp denne saken? Skal ringe Møller i Stavanger imorgen.

Takker for info:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten er det enkelt å bytte ut? Enkelt å komme til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ut med dynnamoen ja. jeg syns det var lettest og ta av hele fronten, bruker fort ett par timer ja. har ikke bytta til sterkere regulator men jeg bytta dynnamo og da prøvde jeg først og ta ut regulatoren og det går ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 1990 Audi 100 TQ Sport Exk har jeg 15V laderegulator, og jeg måler 14,85V på batteriet som da sitter under baksetet. Det holder i alle fall for meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ut med dynnamoen ja. jeg syns det var lettest og ta av hele fronten, bruker fort ett par timer ja. har ikke bytta til sterkere regulator men jeg bytta dynnamo og da prøvde jeg først og ta ut regulatoren og det går ikke
Hmmm, da må det vente, om jeg ikke kommer til når jeg senker motoren ned for turbo/manifoild bytte opplegget mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 1990 Audi 100 TQ Sport Exk har jeg 15V laderegulator, og jeg måler 14,85V på batteriet som da sitter under baksetet. Det holder i alle fall for meg...
Ja det hadde nok holdt for meg og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du lader 14.4 på batteriet v/ 20 grader så ere greit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du lader 14.4 på batteriet v/ 20 grader så ere greit ;)
ja sant det. Men om en skal bygge anlegg i bilen så er mer spenning = mer effekt = bedre :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.