Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg sperr bak til vinteren, så bilen blir litt kjekkere å kjøre.

Har vurdert å fjerne fartsbegrensnigen på den orginale vacum sperra, men e litt skepitsk... noen som har noen tips\råd\erfaringer? Event.. hvor eg får kjøpt..? Fant quaife sperr på protrim.no og self på quaife si side. men det var til s4\s6 osv. og bare front diff...

: rock : Takker på forhånd for all info eg kan få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får sikkert bank nå, men sett på en bryter på ledninga underbaksetet... ledninga der som styrer fartssperra ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du kjøpe sperre når du allerede har det? Å fjerne fartsbegrensningen er helt kurant så lenge det brukes med vett (d.v.s. på vinterføre) og man er klar over hvordan bilen oppfører seg da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen var å monter ein bryter på sperra , og et meget godt poeng:-) men det eg lurer mest på er om det holder? Og hvis den ryker, må eg jo ha ny.. og da tekte eg event på noe torsen patent.. så det ikkje er 100% men godt kjørbar på alle typer føre!

har vert borti en s2 som fartsbegrnesnigen var ødelakt på, så sperra konstant, med fikk aldri prøvd den på vinter. men det var egentlig mindre morro i skarpe svinger med lite effekt og hard satsing..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vri blikket mot handbrekket ditt, der i området finner du en bryter. stå i ro og trykk denn inn - lyse kommer på og sperra funker til lyset skrur seg av. klipp over ledninga under setet og du har sperre hele tiden det er lys...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryteren der er ødelakt. skal derfor montere bryter. skal sjå etter lednigen under sete ja... takker..;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryteren der er ødelakt. skal derfor montere bryter. skal sjå etter lednigen under sete ja... takker..;-)

er kun 2 ledninger, rød å svart mener je: klø :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet åssen dette er på S6 gir den seg og ved en gitt hastighet? jeg vet den slår inn automatisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen mekanisk sperre på S6 som på S2/S4, det er bare elektronikken som bruker bremsene litt. Søk på EDL og finn forklaringen.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen mekanisk sperre på S6 som på S2/S4, det er bare elektronikken som bruker bremsene litt. Søk på EDL og finn forklaringen.. ;)

Men er ingenting i veien for å klaske på en diff i fra S4 med vakumstyringen på S6 så har man det beste fra begge verdener;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er kun 2 ledninger, rød å svart mener je: klø :.

Den ledningen som må klippes er hvit/blå, den kommer fra/til en liten boks ca midt under baksetet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ledningen som må klippes er hvit/blå, den kommer fra/til en liten boks ca midt under baksetet.

takker:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får vel ikke akkurat noen god dekk-økonomi ved å ha sperra inne til en hver tid! :P

Dessuten må jo det gå utover kjøre-egenskapene i svinger, er jo en grunn til at denne kobler ut automatisk ved en gitt hastighet:)

Men å sette en bryter på for å kunne leke seg er jo en helt annen sak:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-utkoblingen (blå-hvite ledningen under baksetet) er jo ikke noe poeng å ha med mindre man er så distré at man er troendes til å kjøre hele sommern med sperra inne. Forøvrig merkes det jo rimelig godt hvis den er koblet inn når den ikke bør være det - hopper og rister rimelig bra hvis man svinger hardt på tørr asfalt.

Klipp ledningen bak, og få på igjen originalbrytern ved håndbrekket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.