Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem.

Noen ganger så er bilen min veldig ujevn på tomgang.. Og noen ganger er den helt fin. Bilen går veldig godt å jeg merker ikke noe til det før jeg står i et kryss eller da jeg står stille. Det kommer som regel etter en liten kjøretur.

Hvis bilen er slik å jeg for eksempel stopper å kjøper meg en brus på bensinstasjonen så er den helt fin da jeg starter opp igjen.

Normalt er turtallet på ca. 1000 RPM, men noen ganger så står den å smågasser litt av seg selv. 1000-1200 opp og ned, til den sakte roer seg ned igjen.

Motor: 2,3l 20v. 7A hvis jeg ikke tar helt feil :)

Noen som vet hva dette er?

-Eirik! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være tomgangsregulator. Blir litt treige med årene. Prøv å rense/rengjøre den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) Tusen takk for tipset Martin!

Er det vanskelig å komme til denne? Jeg har ikke skrudd så veldig mye bil før.. Men en gang må man jo starte!:D Har omtrendt alt av verktøy tho:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde min 90 20v fikk jeg lekkasje i vakuumsystemet. Samme symptomer.

Var et t-stykke i bakkant som måtte skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:)

Jeg fant ut i dag tidlig at da jeg startet den da det var kaldt så gikk den helt fint på tomgang, men da jeg gasset den opp til 2000 rpm så ble den der av seg selv en liten stund, virker som om det er noe som er litt treigt. Skal prøve å få gått igjennom det til helga da jeg har tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres definitivt ut som tomgangsregulator ja. Eg hadde samme symptomene som du forklarer i siste innlegg. Eg renset den, ble merkbart bedre. Eg skiftet den til slutt også. Var desverre ganske dyr mener eg.

Legger ut bilde av hvor den er plassert:

Men for å si det sånn, du kan jo prøve å lese av feilminnet på bilen... 89' mod hadde det. Er to stikkere under pedalene.

Tenker bare på at det kan tross alt være andre ting, som lambda, temp. føler, luftmassemåler etc...

DSC00164-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.