Vanvittig tikkelyd etter kamkjede og strammer bytte ! A4 b5 1,8

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger gode råd fra guruene her inne !

 

Skiftet kam kjede og kamkjedestrammer på min a4 1,8 ADR motor idag. Satt på igjen kjede og strammeren akkurat sånn som det var når jeg tok det fra hverandre. Begge kammene flukter med pilene på kam overfallene, og regreim er stilt riktig.

 

Startet opp, og det var en syk tikkelyd ! Er ikke fra kjede mekanisme , så vi tenkte ventil løftere ??

Er det hydrauliske på min motor?

 

Kan også legge til at jeg tok diagnose på den, og da fikk jeg en feil på tenningssensor/ hall giver med " kortslutning til jord". Kan det være tenningsbank?

 

Eventuelt, dyrt for løftere eller tenningssensor?

 

Trenger svar fort !!

 

Takk på forhond :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe tips her?

 

Uten at jeg skal si det sikkert, vil jeg tro at du på en eller annen måte har forskjøvet registeret opptil 1 tann feil, gjorde dette på den ene bmw jeg hadde, bilen sveiv men tikket noe sykt!

Da hadde den hoppet over en tann..

Vil anbefale deg å kjøre til nærmeste verksted, da ventilene mest sannsynlig tar såvidt i toppen, som forårsaker tikking så det holder.

 

Det kan fort bli dyrt å gjøre ting sjøl, snakker av erfaring.

 

Håper det ordner seg for deg og at det ikke blir for dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, er ikke helt umulig at registeret er en tann feil !

 

men fant søren meg ikke det merke som du skal stille etter på reimhjulet på veiva ! :S

 

Er det noen måte å ta ut radiatoren på , uten og tappe av all kjøleveske? sånn jeg klarer å se rett mot veiva, og dra rundt motoren.

 

Eller er det noen tips om hvordan jeg kan gjøre det? håper på gode råd !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måleur ned mot stempelet gjennom plugghullet gir perfekt indikasjon om stempelet er på topp eller ikke. Da trenger du ikke titte ned mot reimhjulet i det hele tatt. Det er et mål på hvor mange ledd på kjedet du skal ha mellom drevene på eksos- og innsugskam i hvertfall, kanskje noen her inne husker hvor mange det var (lurer på om det var 16?)

 

Men ikke kjør til noe verksted eller noen annen plass...tikker det i motoren etter at du kun har gjort jobb på registeret bør du nok finne ut av det før den motoren går noe mer i det hele tatt :)

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pilene som du viser til skal ikke være helt rikitge når motor ikke går. De står først riktig når kjedestrammer får oljetrykk hvis jeg ikke husker feil. Du må bruke antall ledd mellom tannhjulene som det er sagt her. Da blir det riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA er det i orden ! :)

 

Ang kjede mellom kammene, så er det en pil på kam overfall som skla flukte med sporkjile på tannhjulene. Da er det også 16 ledd i mellom de :)

 

 

Ja, det var feil på registerreimen. En kompis som satte det på i går, å da hadde den visst hoppet over en tann.

Tok bare å satt en lang pinne ned i syl 1, og såg når den var på topp, da var det lett å se hvilken vei jeg skulle stille.

 

skal legge ut bilder om noen vil ha i den tråden jeg laget når jeg begyndte i morgen lns :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA er det i orden ! :)

 

Ang kjede mellom kammene, så er det en pil på kam overfall som skla flukte med sporkjile på tannhjulene. Da er det også 16 ledd i mellom de :)

 

 

Ja, det var feil på registerreimen. En kompis som satte det på i går, å da hadde den visst hoppet over en tann.

Tok bare å satt en lang pinne ned i syl 1, og såg når den var på topp, da var det lett å se hvilken vei jeg skulle stille.

 

skal legge ut bilder om noen vil ha i den tråden jeg laget når jeg begyndte i morgen lns :)

 

Det var bra du fant ut av det!! morro når man kan være med å hjelpe litt;)

Kos deg med fungerende bil igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn så lenge.. hørte at det også kommer en slags tikkelyd / gurgle lyd fra innsugsmanifoil/ gass spjeld :S

Møller sa det var nesten sikkert at noen spjeld i innsugsmanifoilen var skadet/ knekt...

 

Mye jobb og demontere innsug å få sjekket dette ? er det noe jeg klarer selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.