Trenger hjelp med Megasquirt!

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle gjerne hatt litt hjelp med ett Megasquirt sprut, jeg har ikke rare hiddenkunnskapene, så å sette opp noe sånt fra grunnen av ser jeg mørkt på.... :P

Det dreier seg om en Audi 100 10vT med fordelertenning. Bilen gikk som ei kule helt til jeg prøvde å koble meg innpå for å justere litt. Hadde muligens liggende inne feil programvareversjon på pcn, så alt ble slettet i ECU. Så det jeg trenger hjelp til er å få lagt inn de riktige parametrene i grunnoppsettet.

Selve mappinga skal jeg ordne selv bare det er oppe og går.

Bilen befinner seg i sandvika, 20min fra oslo.

All hjelp mottas med stor takk! Betaler gladelig hinsides med penger for å få den til å gå igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stygt å si det, men jeg kan finne det av interesse for å prøve å finne ut av dette til tross for at jeg ikke selv tidligere har gjort det. Er jo ikke noe grunnmapp som følger med på MS når det er nytt uansett? Regner med at du har bredbåndslambda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger ikke med noe når man kjøper ett nytt MS nei, så man må legge inn software i boksen selv.

Har bredbåndslambda ja, det må man ha når man mapper.

Selge BMWn du nå, så får du deg ett prosjekt å forske på ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var det da. Selge bmw'en. Hmm, som sagt, vi kan bytte :P

Men skal prøve å ta en god titt på maskineriet til en kompis. Han har MS som kun er grovmappet for at bilen skulle gå. Så se hvordan det funker, og om vi kanskje kan få igang din også vettu :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var det da. Selge bmw'en. Hmm, som sagt, vi kan bytte :P

Men skal prøve å ta en god titt på maskineriet til en kompis. Han har MS som kun er grovmappet for at bilen skulle gå. Så se hvordan det funker, og om vi kanskje kan få igang din også vettu :)

Høres bra ut. Det er forresten Megasquirt 1-Extra som sitter i min.

Men det er fortsatt muligheter for andre å bidra med hjelp, jo flere jo bedre :)

(og til opplysning, ikke gå inn på megasquirt,com det er noe HELT annet enn hiddensprut! den tabben gjorde nemlig jeg : smil : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.