Dynamoproblemer på Corrado

Anbefalte innlegg

Har problemer med dynamoen på min 91mod Corrado G60.

Det virker som den lever sitt eget liv egentlig, for når jeg starter bilen etter at den har stått over natta f.eks så virker dynamoen som normalt. Men hvis jeg stopper bilen i si 10min og skal starte igjen, så lader den ikke noe som helst.. Men etter å ha kjørt 1min eller 2 så plutselig slår den inn og fungerer som normalt igjen!?

 

Irriterendes problem detta! Noen som har råd?

Skiftet regulatoren for bare 2 måneder siden, børstene ser helt topp ut og jeg ser ingenting feil på dynamoen.

 

Det er tydeligvis dynamoen det er noe feil med, for jeg har målt på uttaket dens og der viser det 0V..

 

Håper noen har svar :)

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du målt 0 volt sa du?

Mellom hvilke punkter?

 

Hvis den kommer og går kan det være en eller flere dioder i likeretteren som er gåen...eller det kan rett og slett være dårlig kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve uttaket til dynamoen skal jo være koblet direkte til batteriet, så det hørtes litt rart ut med 0v der. Da funker hverken dynamo eller batteri. Om du ikke måler på den blå ledningen da? den er isolert fra resten og går til instrumentet/ladelampen. Har du 0v der er enten laderegulator eller selve dynamoen gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.