Anbefalte innlegg

Fikk en rivstart baklengs inn i garasjen her om dagen, da slavesylinderen takket for seg. Har sjekka priser på denne og de varier fra 1400-1600.

Noen som vet om man får repsett til disse? Ser man får det til master sylinderen.

Glenn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en rivstart baklengs inn i garasjen her om dagen, da slavesylinderen takket for seg. Har sjekka priser på denne og de varier fra 1400-1600.

Noen som vet om man får repsett til disse? Ser man får det til master sylinderen.

Glenn

Regner med det er clutch master og slaven du mener. Mekonomen har repsett til disse, en meget enkel affære å skifte pakningene (men ting tar tid selvsagt). Det finnes kun repsett til master sylinderen, men i det settet er det med en pakning og en metalllåseskive-ting for mye, og disse delene er etter det jeg kan se til overhaling av slavesylinderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er clutch master og slaven du mener. Mekonomen har repsett til disse, en meget enkel affære å skifte pakningene (men ting tar tid selvsagt). Det finnes kun repsett til master sylinderen, men i det settet er det med en pakning og en metalllåseskive-ting for mye, og disse delene er etter det jeg kan se til overhaling av slavesylinderen.

Ja jeg fant repsett til masteren på en 100 2.3 quattro, som bruker den samme.

Men du vet altså helt sikkert at det følger med pakning til slave sylinderen også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg fant repsett til masteren på en 100 2.3 quattro, som bruker den samme.

Men du vet altså helt sikkert at det følger med pakning til slave sylinderen også?

Jepp, har kjøpt to sett, et til en a100 2.0 og til min x a200 2.2t 20v.

identiske sett, og det fulgte med ekstra på begge. men hos meg tok kun masteren kvelden så jeg gadd ikke bytte på slaven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har kjøpt to sett, et til en a100 2.0 og til min x a200 2.2t 20v.

identiske sett, og det fulgte med ekstra på begge. men hos meg tok kun masteren kvelden så jeg gadd ikke bytte på slaven.

Supert, da skal jeg prøve det : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg handlet rep sett hos mekonomen, men det viste seg at diameteren på gummi pakkningen var mindre på det jeg fikk..

Noen flere tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som skulle få problem med master sylinderen/slave på clutchen så fikk jeg et firma som heter vestpak på forus til å lage pakkning til min sylinder. Dette kosta den nette sum av 250 for 2stk. Disse ble ble dreide i en cnc maskin og laget i en type gummi som tåler bremseveske.

Et lite tips jaffal for de som ikke vil ut med 1400 kr for en ny slavesylinder : ja :

Vannvittig bra service var der også på vestpak! Fikk de laget kl 15.00 på en fredag og var ferdig på kun kort tid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.