AAN: Turbotrykksfeil etter montering

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har hatt turboen min til overhaling hos Norsk Turboservice (orginal RS2 turbo) etter det har vært lekkasje på denne. Monterte og alt gikk fint. Lot den stå på tomgang i 15-20 minutter med observasjon før jeg kjørte en testrunde etter dialog med NTS, hvor de ba meg kjøre den med noe pådrag og "gi på litt". Gjorde så og det var STOR forskjell fra gamle turboen. : rock : Bilen har RS2 oppsett fra 034 og skal ifølge 034 ligge på ca 360 hk.

 

Så skulle jeg kjøre bilen hjem og oppdaget etter en km at jeg ikke hadde ladetrykk. Turbo hylte nærmest når man ga på. Hørtes nesten ut som en skrukompressor istedenfor turbo. : bråk : Jeg satte bare bilen i verkstedet og dro hjem. Ble "noe" lei etter endel ventetid pga deler fra USA til NTS og litt småtteri. Men skal nå se på det i morgen tidlig og tar GJERNE i mot tips til hva det kan være?

 

Har såvidt tenkt på at det er en trykksslange som har hoppet av eller revnet men som sagt satte jeg bare bilen i verkstedet, sparket en oljekanne og gikk inn.

 

Og om noen har forslag til hvordan dette høres ut på youtube e.l. så må dere bare linke til det.

 

Tips settes stor pris på! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk magnetventil for ladetrykk N75, vakumklokka? Wastegate staget? Beste er og ta en trykktest først og sjekke om det er tett.. Hvis det er det, så kan man begynne og feilsøke elektrisk.. N75 er som oftest en synder her..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser seg at noe har skjedd med turbo'n, så den har blitt sendt inn igjen til NTS. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.