#1 Skrevet Desember 11, 2009 Noen som vet hva dette kan være? Har sjekket på ross tech wiki'n, men finner ikke kodene der. Ser at det er Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent og Engine Speed Signal 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent Men vet liksom ikke hva det kan være for noe feil, eller hvordan løse det? Slettet kodene i går, men speedometeret tuller fortsatt. Funker i 1st gir, men ikke høyere hastighet? Takker for all hjelp på forhånd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2009 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2009 (endret) Et slag i blinde: Har du hatt av kontaktene til pumpa ifm reparasjon? Sjekk at det er god kontakt der, kontroller at stikkene ikke er presset innover i kontakten og derav er for korte. og du bør også legge ut tallet som står før feilkodbeskrivelsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2009 Kan det være dyse på syl1 som er turtallsdysa som fusker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2009 Noen som vet hva dette kan være? Har sjekket på ross tech wiki'n, men finner ikke kodene der. Ser at det er Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent og Engine Speed Signal 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent Men vet liksom ikke hva det kan være for noe feil, eller hvordan løse det? Slettet kodene i går, men speedometeret tuller fortsatt. Funker i 1st gir, men ikke høyere hastighet? Takker for all hjelp på forhånd! Control difference - grunnjusteringa på pumpa di er nok litt for høy (for mye fortenning) Engine speed signal - er ofte en liten "bug" i protokollen. Kommer av og til opp på eldre biler, rett og slett fordi man kjører diagnostikk uten motoren i gang . . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2009 Skal huske på det neste gang Steinar Men det som Jørn skrev om for mye fortenning, stemmer nok bra, Glemte å sjekke koder når jeg prøvde meg ut på tenningsjustering. Så denne var nok gammel. Men det at speedometer signal er en bug tror jeg ikke, iom at speedometeret kutter ut ved "høy" hastighet, samme med dieselmåler. Noen som vet hvor signalet hentes? Kan hende det er en dårlig kontakt et sted, men må liksom vite hvor det hentes så jeg kan gå over. Er liksom en del ledninger å sjekke gjennom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...