Audi A6 Feikode 00550 og 01126

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva dette kan være? Har sjekket på ross tech wiki'n, men finner ikke kodene der.

Ser at det er Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

og

Engine Speed Signal

16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Men vet liksom ikke hva det kan være for noe feil, eller hvordan løse det?

Slettet kodene i går, men speedometeret tuller fortsatt. Funker i 1st gir, men ikke høyere hastighet?

Takker for all hjelp på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et slag i blinde: Har du hatt av kontaktene til pumpa ifm reparasjon? Sjekk at det er god kontakt der, kontroller at stikkene ikke er presset innover i kontakten og derav er for korte.

og du bør også legge ut tallet som står før feilkodbeskrivelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dyse på syl1 som er turtallsdysa som fusker??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva dette kan være? Har sjekket på ross tech wiki'n, men finner ikke kodene der.

Ser at det er Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

og

Engine Speed Signal

16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Men vet liksom ikke hva det kan være for noe feil, eller hvordan løse det?

Slettet kodene i går, men speedometeret tuller fortsatt. Funker i 1st gir, men ikke høyere hastighet?

Takker for all hjelp på forhånd!

Control difference - grunnjusteringa på pumpa di er nok litt for høy (for mye fortenning)

Engine speed signal - er ofte en liten "bug" i protokollen. Kommer av og til opp på eldre biler, rett og slett fordi man kjører diagnostikk uten motoren i gang . . .

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal huske på det neste gang Steinar ;)

Men det som Jørn skrev om for mye fortenning, stemmer nok bra, Glemte å sjekke koder når jeg prøvde meg ut på tenningsjustering. Så denne var nok gammel. Men det at speedometer signal er en bug tror jeg ikke, iom at speedometeret kutter ut ved "høy" hastighet, samme med dieselmåler. Noen som vet hvor signalet hentes? Kan hende det er en dårlig kontakt et sted, men må liksom vite hvor det hentes så jeg kan gå over. Er liksom en del ledninger å sjekke gjennom : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.