audi 80 fra 1978-1986 med forgasser, 2 port.

Anbefalte innlegg

Hei

På min 77 modell audi 80 Ls 1,6 har jeg lyst til å sette på en dobbel weber.

Jeg må da bytte innsug til to ports, da det er en ports forgasser orgiginalt.

Fra hvilken audi kan jeg da bruke innsug som passer? bolt on!!

Når ble det slutt på forgasser på audi 80, og da bare innsprut?

Noen som vet?

Noen som har til salgs som er bra?

anyone??

vh

svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bare sette på en 2-ports zenith 2b2 eller 2b5 fra f.eks audi 80 formel e (1,6 85 hk) eller diverse eldre audi 100..?

Trenger kun å bytte flensen/gummien mellom gasser og innsuget du allerede har tror jeg.

Denne gasseren gir alene 10 hk bolt-on ift en vanlig 1-porter.

Gjorde dette selv da jeg trimmet en 1,8 golf motor. Byttet i tillegg dyser i gasseren og oppjusterte mengden. Dette sammen med portet topp, annen kam, grenrør og eksos ga 128 hk på papiret kontra de originale 90..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

takk for svar

det var det å få ta i 2-ports zenith 2b2 eller 2b5 fra f.eks audi 80 formel e (1,6 85 hk) eller diverse eldre audi 100, da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg en helt ny weber 32/36 som jeg ønsker å bruke.

må da ha insug for en slik to ports forgasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

takk for svar

det var det å få ta i 2-ports zenith 2b2 eller 2b5 fra f.eks audi 80 formel e (1,6 85 hk) eller diverse eldre audi 100, da

Jeg kjøpte i sin tid en slik fra Nbs for 500 kr. Men tviiler på at de har noen slike liggende nå..: rolleyes

Min mor hadde en formel e som gikk på skroten for lenge siden så plukket av gasseren der. Men solgte den for et par år siden til en Endre Dahlen (!?) her på forumet. Mulig han har den ennå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PÅ den gamle 80'n så sitter det innsug for en liten tass av en forgasser, og hvis du skal ha en større på den, MÅ du ha ett annet innsug..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forgasser på Audi 80 finnes i hvert fall frem til `87. Jeg har en 1,8 S (B3) stående, som da er gassermotor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg en helt ny weber 32/36 som jeg ønsker å bruke.

må da ha insug for en slik to ports forgasser.

Her har de det innsuget du trenger.http://www.misab.se/ .Men koster jo 2200 svenske da.

Prøvde å handle med de i fjor,men de var ikke så lett å få kontakt med,så jeg endte opp med å kjøpe mitt fra Pedersen's Racing. De selger også misab innsug.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.