#1 Skrevet Desember 11, 2009 Hei. Jeg har et stort problem. En kamerat skulle skifte motorolje på bilen min igår. Dette endte med at motorolje ikke var tappa, men en eller annen olje isteden, og 12 liter olje i motor... Bilen er en A6 2.7 quattro. Vil gjerne ha et bilde av undersiden av bilen, hvor det er ringet rundt hva som er diff, hva som er tiptronic, og hva som er tappeplugg for motoren. Haster. Takker for all hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2009 Hei. Jeg har et stort problem. En kamerat skulle skifte motorolje på bilen min igår. Dette endte med at motorolje ikke var tappa, men en eller annen olje isteden, og 12 liter olje i motor... Bilen er en A6 2.7 quattro. Vil gjerne ha et bilde av undersiden av bilen, hvor det er ringet rundt hva som er diff, hva som er tiptronic, og hva som er tappeplugg for motoren. Haster. Takker for all hjelp. Hei! jeg har ikke bilde som viser dette tydelig men dette høres veldig ut som tiptronic ettersom det er ca denne mengden som pleier og være på disse. var det en 17 mm umbraco som ble åpnet? dette er påfyllingen til tiptronicen, men der er også en mindre umbraco ved siden av 17 mm. disse sitter på bunnpanne på girkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2009 Dersom oljen på automatkassen var sort som gammel motorolje, var det kanskje like greit med et oljeskift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2009 Hei! jeg har ikke bilde som viser dette tydelig men dette høres veldig ut som tiptronic ettersom det er ca denne mengden som pleier og være på disse. var det en 17 mm umbraco som ble åpnet? dette er påfyllingen til tiptronicen, men der er også en mindre umbraco ved siden av 17 mm. disse sitter på bunnpanne på girkassen. Ja. Det var en 8mm som ble åpna. Har fått konstantert at det var tip olje som ble tømt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2009 Dersom oljen på automatkassen var sort som gammel motorolje, var det kanskje like greit med et oljeskift Jepp. Magneter og bunpanna til kassa blir rensa og vaska nå i helga. Tar samtidig pakning og filter. Noen som vet hvordan jeg skal rense den? Holder det å tørke av med tørkepapir? Eller trenger jeg noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2009 Enten et par runder i oppvaskmaskina til ho mor på 85-graders program, høytrykkspyler med varmt vann, eller masse kraftig avfetting og et par gamle oppvaskkoster Magnetene er vel like greit å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2009 Bytte? Hvordan gjør jeg det? Og hvor finner jeg nye? Er vel ikke akkurat lagervare på møller? Finnes det ikke en fin howto med bilder og folklaring på godt norsk på dette? Er ikke akkurat en mekaniker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2009 Bytte? Hvordan gjør jeg det? Og hvor finner jeg nye? Er vel ikke akkurat lagervare på møller? Finnes det ikke en fin howto med bilder og folklaring på godt norsk på dette? Er ikke akkurat en mekaniker Bare bruke sterk avfetting (oljebasert) og høytrykk med varmt vann. Magnetene kan det være lurt å ta ut først og rengjøre med f.eks bremserens eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2009 http://www.zervos.se/ATFbyte.htm Ikke 100% norsk, men godt nok Ligger en fin how-to tråd på forumet her også mener jeg. Edit: Se der ja.. Sticky og alt mulig... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54266 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...