#1 Skrevet Desember 11, 2009 Nedtur a gitt, men tøff gadget Not the brightest crayon in the box. Mechanics were supposed to be fixing a leaky radiator, but when the owner of a £30,000 Vauxhall Monaro car collected it from the local garage, he discovered it had been taken on a joyride at speeds of 125mph The owner of the car, who doesn't want to be named, had installed a Roadhawk black-box recorder three months earlier. When he left his car for repair at the garage in Redditch, there was a quarter of a tank of petrol left. When he collected it, he noticed the tank was empty. "I looked at the video from the Roadhawk and was completely stunned. They had taken it out for a spin on the A435 at 120mph. "When I confronted the garage they denied it. Then I told them I had the video and they admitted everything and apologised." The Roadhawk device records video, GPS hidden and g-forces for every journey. Video captured during the incident, which has been posted on YouTube, shows the driver overtaking cars and lorries on the A435 Alcester Road between Redditch to Portway. The vehicle speeds past a garage at 100mph, before hitting a narrow slip-road at 90mph and continuing through country lanes. The owner said: "The outside of that lane is marked off and lorries sometimes park up there. If you go wide on that corner at that speed you could easily slam into the back of one." The 5.7 litre Vauxhall Monaro has a top-speed of 170mph and won Top Gear's best Muscle Car award. West Mercia police confirmed they are investigating the incident. The owner of the garage said he had seen the video but refused to comment. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2009 Burn!! var vel en som hadde montert noe lignende på en Subaru her i landet også der mekanikeren hadde testet litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2009 Stemmer det, noen som kan grave frem den nyheten? Edit: er det denne saken? http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050712/NYHET/107120120/-1/LOKAL16 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2009 Sim salamipølse : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29884&highlight=subaru+mekaniker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2009 Auda.. Viktig å ha respekt for andres ting.. Er selv mekaniker og vet at fristelsen er der, men har heldigvis vett nok til å la vær... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2009 Hehe, er vel ikke noe nytt at mekanikere gjør slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2009 oops, uprofesjonelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2009 Hehe, er vel ikke noe nytt at mekanikere gjør slikt? Hehe så lenge det finnes feite biler og mekanikere som reparerer de vil det bli gjort slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2009 Ut i fra den filmen å dømme så ser et ut som ett reklamestunt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 12, 2009 noe som iofs funker, for jeg fikk jævlig lyst på sånn box 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2009 Lekker gadget det der, ja! Reklamestunt eller ei, jeg hadde lett vurdert det hadde jeg hatt noe verdt å putte den i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 12, 2009 Igjen er det vel snakk om å holde seg til topic. Jeg tror nok at de fleste ville irritert seg kraftig over å erfare at en bil er blitt "prøvekjørt" langt ut over det nødvendige ved reparasjon. Det hele har med tillit å gjøre, og jeg sier ifra på forhånd når bilen er på service. Antall kilometer kjørt etter verkstedbesøk er derfor interessant, sammen med info om ca forbruk pr mil dersom slik info kan hentes ut på dashbordet. Dette bør alle mekanikere som er medlemmer merke seg, fordi de samme personene kan faktisk "sage av den grenen de sitter på" når kunder har tillitsfult overlatt litt finere/sprekere biler enn standard til verkstedet. Min erfaring er faktisk så ymse, desverre. Hilsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 12, 2009 Har hørt alt for mange historier som denne. Hørte til og med om en kar som plutselig møtte på bilen sin i et kryss, der mekanikeren som "prøvekjører" drar på med en skikkelig burnout for å teste hva bilen er god for. Blårøyken stod til værs! Det hadde ikke akkurat gått sakte på resten av turen heller. Fatter ikke at noen mekanikere risikerer jobben på denne måten! Mekanikeren fra dette tilfellet mistet selvsagt jobben på dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2009 Sånne ting skjer nok daglig rundt omkring dessverre. jeg har en del kompiser som er bilmekanikere, og de aller fleste av de er nok ikke av typen som mishandler bilene de er ute og tester. Men jeg har da møtt et par av de i kundebiler i hastigheter og manøvrer som ikke har noe med funksjonstest etter service/reparasjon å gjøre.. Den verste her i distriktet er vel for tiden uten førerkort og driver med lakkering. Han har fått mange klager fra kunder som har møtt bilene sine liksom, men de får ikke gjort noe siden han omtrent har monopol på lakkeringsjobber med kvittering i distriktet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 13, 2009 Er jo ikke noe "nytt" dette... Men kanskje kan være en oppvekker for dette med forskjell på "Dyre Møller" og Bakgården Auto og Kebab. Dette skjer nok ikke like ofte på merkeverksted, vil jeg påstå.. Dette er jo en selvfølge, og som mekaniker har man RESPEKT for andres ting.. Har du ikke det kan du gå hjem, sier vi på min arbeidsplass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 13, 2009 Har selv opplevd dette etter å ha hatt bilen min på møller å da kjørte mekaniker etter meg en hel kveld for å stoppe me for å så legge ut om at han hadde grise kjørt med bilen min! Da klikket det for meg... Slike folk skulle vært skambanka med en rusten oppflisa vaier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 13, 2009 Har selv opplevd dette etter å ha hatt bilen min på møller å da kjørte mekaniker etter meg en hel kveld for å stoppe me for å så legge ut om at han hadde grise kjørt med bilen min! Da klikket det for meg... Slike folk skulle vært skambanka med en rusten oppflisa vaier! tvilsomt at han er med sine fulle 5, han er jo bare komplett idiot;P Men sånn er det bare, folk stjeler, hærverk, grise kjører osv Mye folk der ute som ikke kan respektere andre sine ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 13, 2009 Det er jo en grunn til at man ikke leverer inn spesielle biler på verksted... Min får iallefall se verksted kun en gang annenhvert år og da sitter jeg å venter på den og om den skal prøvekjøres skal jeg være med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 13, 2009 For 15 år siden så ble en Opel Senator 24v som var inne på første service taka på enden av en rettestrekke. Var ikke en uskadd del igjen på bilen. Han fikk heldig vis ny bil, og mekanikeren mista jobben og lappen. Dette var Opel merkeforhandler..... Kompis som jobba på Mercedes i Ålesund ble oppfordret til å teste alle E og S klasser i høye hastigheter av jobben. Fin test vei rett ved jobben, holde fartsgrensen ene veien og en God del høyere fart tilbake.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 13, 2009 Lurer på om en del møller ansatte har for rutine å resette kjørekomputeren etter service? Har iverfall selv erfart at alt sto på 0 flere ganger etter service... ( Da nytter det ikke se på forbruk) Ikke det at min 115 hk diesel er så mye å skam kjøre men tenkte jeg skulle se alikevell etter service.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 13, 2009 en bil skal jo prøvekjøres etter en rep eller service, men såklart ikke grisekjøres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 14, 2009 Ikke at min dieselpurke er noe å kjøre hardt med, men jeg fikk igjen bilen min med et snittforbruk på 0,89 l/mil når de skulle høre etter ulyder fra understell..... (Man skal kjøre hardt for å få en A3 2,0tdi opp på det forbruket) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 14, 2009 Lurer på om en del møller ansatte har for rutine å resette kjørekomputeren etter service? Har iverfall selv erfart at alt sto på 0 flere ganger etter service... ( Da nytter det ikke se på forbruk) Ikke det at min 115 hk diesel er så mye å skam kjøre men tenkte jeg skulle se alikevell etter service.... Hadde min på Service på fredag, og noterer meg alltid km.stand, trip 1 og trip 2 i kjørecomputeren. Trip 1 sletter dem alltid , men ikke trip 2. Nå klarte dem å stripe opp sideskjørtet mitt denne gangen, men det er en annen sak Jeg har stort sett sagt at jeg ikke ønsker testkjøring av bilen etter service, med det følge at jeg mister mobilitetsgarantien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 14, 2009 (endret) Litt OT: Enig i det meste som står her, MEN... Til tider er det nødvendig og kjøre noe hardere en vanlige mann i gata. Hver gang en bil er på service, skal hele registeret prøves, det vil si; gi litt gass. Hadde en gang en kunde som slettet den forbanna kjørecomputern. Bilen var inne pga fusk ved varm motor. Bilen sto og gikk 18 min på tomgang (styra med noe annet) Da sto kjørecomputern på 48,6l/100km. Prøvekjørte bilen ca 300m før feilen var funnet, snudde og returnerte til verkstedet. Fikset feilen, og tok samme runde. Bilen var ok, men snittforbruk på 36,4l/100km! Kunden klikka, selvom bilen kun var kjørt 1,2km=) Fort gjort og trampe på mekaniker, selvom historien ofte har to sider. Han forstod greia, og ble fornøyd da han fikk forklart hvordan ting lå ann, og beklaget så meget for missforståelsen:) Hadde jeg selv hatt min bil på verksted, hadde jeg ikke kunne brydd meg mindere om noen kjørte 150 i 80 sona med bilen min. Går ikke utover meg. Hadde nylig en kompis som skyldte meg en tjeneste, han bytta clutch gratis på min Mitsubishi EVO VI. Bilen hadde gått 15 mil da jeg henta den. Samma for meg, bilen var i orden=)! BILEN SKAL KUNNE BRUKES! Fattern er alltid hoppende gal når jeg fikser bilen hans. Han har en a6 3.0tdi. Han kjører som en prest, og ligger på 0.59 i snitt!!! Jeg er ingen prest, og syntes at en chipet 3.0tdi er artig! Leverte bilen sist med med 0.79 på tellern. Ikke akkurat ille på 3.0tdi spør du meg, men nok til at han hisser seg opp: haha : Missforstå meg rett, støtter ikke grisekjøring, men at snittforbruket går opp 0.2l/100km, trenger ikke bety at mekaniker har rævkjørt bilen=) I tilfellet på filmen, er det vel liten tvil=)! IDIOT KJØRING! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 14, 2009 Ikke at min dieselpurke er noe å kjøre hardt med, men jeg fikk igjen bilen min med et snittforbruk på 0,89 l/mil når de skulle høre etter ulyder fra understell..... (Man skal kjøre hardt for å få en A3 2,0tdi opp på det forbruket) Bare nullstille det og kjøre opp en bakke på 2 km, så har du snittforbruk på laaaangt over 0,89 L/mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...