Mekanikeren tok en tur med kundens bil, passerer 200 km/t

Anbefalte innlegg

Jeg har stort sett sagt at jeg ikke ønsker testkjøring av bilen etter service, med det følge at jeg mister mobilitetsgarantien.

Ikke at bilen min er så moro å grisekjøre med, men hva legger man i "mobilitetsgaranti"? Vil dette si noe mer enn at de ikke garanterer at bilen fungerer etter service?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at så mange henger seg opp i att snittforbruket viser så mye skjønner jeg ikke,prøverkjører alltid bilen ,drar den på turtall for å sjekke at bilen går som den skal,og som sagt er som regel prøveturen ganske kort og da skal det ikke mye pådrag til for at forbruket viser mye,uten at det er "grisekjøring" av den grunn,i bunn og grunn blir bilen levert inn til en profesjonell prat for å FORSIKRE seg om at bilen er i orden,tenk hvis da bilen feks går i nødmodus over 4000/o min,blir kunden fornøyd om han legger merke til det etter service,en om han får vite det da vi tar inn bilen? Prøvekjøring er viktig for å kunne utføre en god jobb.

støtter selvfølgelig ikke grisekjøring/unødig prøvekjøring av "anens eiendom",Desverre er det alltid noen som ødelegger for andre og slik kommer det desverre til å bli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at bilen min er så moro å grisekjøre med, men hva legger man i "mobilitetsgaranti"? Vil dette si noe mer enn at de ikke garanterer at bilen fungerer etter service?

Han mente vel att man mister mobilitetsgarantien om ikke mekanikeren prøvekjører bilen etter en service :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT:

Enig i det meste som står her, MEN...

Til tider er det nødvendig og kjøre noe hardere en vanlige mann i gata. Hver gang en bil er på service, skal hele registeret prøves, det vil si; gi litt gass.

Hadde en gang en kunde som slettet den forbanna kjørecomputern. Bilen var inne pga fusk ved varm motor.

Bilen sto og gikk 18 min på tomgang (styra med noe annet) Da sto kjørecomputern på 48,6l/100km.

Prøvekjørte bilen ca 300m før feilen var funnet, snudde og returnerte til verkstedet. Fikset feilen, og tok samme runde. Bilen var ok, men snittforbruk på 36,4l/100km! Kunden klikka, selvom bilen kun var kjørt 1,2km=)

Fort gjort og trampe på mekaniker, selvom historien ofte har to sider.

Han forstod greia, og ble fornøyd da han fikk forklart hvordan ting lå ann, og beklaget så meget for missforståelsen:)

Hadde jeg selv hatt min bil på verksted, hadde jeg ikke kunne brydd meg mindere om noen kjørte 150 i 80 sona med bilen min. Går ikke utover meg. Hadde nylig en kompis som skyldte meg en tjeneste, han bytta clutch gratis på min Mitsubishi EVO VI. Bilen hadde gått 15 mil da jeg henta den. Samma for meg, bilen var i orden=)! BILEN SKAL KUNNE BRUKES!

Fattern er alltid hoppende gal når jeg fikser bilen hans. Han har en a6 3.0tdi. Han kjører som en prest, og ligger på 0.59 i snitt!!! Jeg er ingen prest, og syntes at en chipet 3.0tdi er artig! Leverte bilen sist med med 0.79 på tellern. Ikke akkurat ille på 3.0tdi spør du meg, men nok til at han hisser seg opp: haha :

Missforstå meg rett, støtter ikke grisekjøring, men at snittforbruket går opp 0.2l/100km, trenger ikke bety at mekaniker har rævkjørt bilen=)

I tilfellet på filmen, er det vel liten tvil=)! IDIOT KJØRING!

at så mange henger seg opp i att snittforbruket viser så mye skjønner jeg ikke,prøverkjører alltid bilen ,drar den på turtall for å sjekke at bilen går som den skal,og som sagt er som regel prøveturen ganske kort og da skal det ikke mye pådrag til for at forbruket viser mye,uten at det er "grisekjøring" av den grunn,i bunn og grunn blir bilen levert inn til en profesjonell prat for å FORSIKRE seg om at bilen er i orden,tenk hvis da bilen feks går i nødmodus over 4000/o min,blir kunden fornøyd om han legger merke til det etter service,en om han får vite det da vi tar inn bilen? Prøvekjøring er viktig for å kunne utføre en god jobb.

støtter selvfølgelig ikke grisekjøring/unødig prøvekjøring av "anens eiendom",Desverre er det alltid noen som ødelegger for andre og slik kommer det desverre til å bli.

Helt enig her. Gjør akkurat det samme når jeg jobber.

Det er også en regel når man tar service, BILEN SKAL PRØVEKJØRES, om ikke kunden overhode ikke vil det da. Og det med snitt forbruket er ikke veldig reelt, som sagt over her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobilitetsgaranti er en garanti Vw/Audi har som garanterer deg leiebil hvis noe uforusett skulle skje (fks motorstopp, chassisfeil etc)

Du må selvfølgelig ha bilen jevlig på et godkjent Audi/vw-verksted, men hvis ikke verkstedet får prøvekjøre bilen har ikke de godt nok grunnlag for å kunne garantere driftsstopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverte bilen min inn til Car Cleaning Company, når jeg kom hjem fra oslo fant jeg ut at noen hadde tatt seg en kjøretur på ca 20km. snakket med eieren av CCC han ville gi meg en gratis behandling som unskyld, men jeg forklarte at tilliten der hadde forsvunnet. Heldigvis var bilen like hel og fin. Og han som hadde kjørt bilen på en tur, hadde tilstått og fikk fyken.

Jeg bærer ikke noe spes nag over det.. men er kjipt anyways.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal kunne brukes, uten tvil.

Jeg leverer bilene mine utelukkende kun for EU kontroll, men også da til et verksted der jeg kjenner de ansatte godt.

Og stedet her er for lite til apestreker, så jeg hadde fått hørt det tvert om de hadde kjørt slik..

Men, det går ann å si til verkstedet at en har en slik logger ;) Selv om man ikke har, så blir nok test turen noe roligere...

For den som har GPS evnt G-tech, så er det bare å henge det i ruta, la det stå på, så vet jo ingen om dette logger eller ikke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg skjønner Gimnes ang R32.. Men det handler vel mere om frykt for skader, enn bilens holdbarhet..

Det er iallefall slik for meg ang RS2`n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dette hadde vært i norge, og det ikke stod en lapp på rattet om at det var GPS logger aktivert i bilen, ville ikke dette vært ulovlig overvåkning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dette hadde vært i norge, og det ikke stod en lapp på rattet om at det var GPS logger aktivert i bilen, ville ikke dette vært ulovlig overvåkning?

regner med at det hadde vært det ja. søppelland når det gjelder sånt : bh :: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke blir logga noe om personen som evt. tar seg en tur, så nei? Altså logger man en gjenstand som står i ditt eget navn... må vel være lov det skulle man tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.