Anbefalte innlegg

fikk høre at jeg har det på audi'en. Og da er det umulig å sette på et konisk filter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk høre at jeg har det på audi'en. Og da er det umulig å sette på et konisk filter?

Det er ikke umulig, men du må i praksis bygge en ny luftfilterboks for å få det til. K-jet er en type mekanisk bensininnsprut som måler luftmengden inn til motoren ved hjelp av et stort metallspjeld som ligger nedi ei trakt (kort og enkelt forklart). Denne trakta samt selve fordelingsenheten av bensin ut til dysene sitter på en egen spesiell luftfilterboks som skaper problemer med tanke på konfilter. Kjøp deg et innsatsfilter fra KN f.eks istede. Det fungerer jo greit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

K-jet er navnet på innsprutningen på motoren din. K-jet er et mekanisk innsprutingsystem. Søker du litt på forumet her så finner du nok mye info om k-jet. Ikke umulig å sette på konisk filter, men er vel egentlig ikke verdt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på forumet og du vil finne masse stoff om k-jet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har k-jet og valgte et innsatsfilter av typen K&N. Borret en del hull i bunn av boksen for at femmerlyden skal komme til sin rett. Jeg er veldig fornøyd med lyden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kammerat av meg sa at jeg kunne kjøpe et konisk filter som heter k57i (KN). Skulle visst være beregnet på biler som har k-jet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant det her på kollevold.no

PCPK010 Luftfilter Pipercross Induction kit, Audi 80/90, K-jetronic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.