#1 Skrevet Desember 12, 2009 VAG er ikke feilfritt og min "lågmilare" Vento er ikke noe unntak... Har noen stygge(og "harde") metalliske lyder ved styreutslag, som er såpass hissige at forbipasserende snur seg og blir skremt... Høres ut som det kommer fra begge sider i forstillingen. En kjenner antydning til en slags vibrasjon/slag samtidig også. Lyden blir gradvis svakere når bilen blir varm - og forsvinner helt etter 10-15min kjøring og er da ikke mulig å få frem. Noen som har innspill her? Det er nok olje på servoen. Hvor stygge lyder kan servoen lage? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2009 Kan bråke noe veldig. Min A4 gjorde i hvertfall det da servopumpa fikk lekkasje. Mye de samme symptomene som du beskriver. Ga seg også når bilen ble 'varm'. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2009 Kom lyden når det var lite/tomt for olje eller mens det fremdeles var rikelig med olje igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2009 Det vet jeg ikke. Siden ulyden oppstod bare noen få kilometer etter at jeg kjøpte bilen brukt (fra Møller) dro jeg sporenstreks tilbake for å få dette fikset under bruktbilgarantien. Jeg skjønte at noe var galt med servoen men de det var de som sa at årsaken var lekkasje i servopumpa. Ble fikset og har ikke vært mer problemer i etterkant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2009 drivknuta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...