#1 Skrevet Januar 17, 2005 begynte plustli og ryke skikkelig hvit av eksosen på bilen i går.. det begynte med at jeg blåste ac slangen til ic ett par ganger .fikk fixa det i dag,og det ryker noe helt jævlig a den nå,men den går like godt,ikke minka noe vann i dag heller Hva kan dette skylles???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2005 Olje som lekker forbi tettingene i turbo'n og renner ut i eksosen kanskje? Det gir hvit røyk i motsetning til olje som blir forbrent som gir den mer kjente blå røyken...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2005 mulig vifta er sliiten da.hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2005 det som gir hvit røyk er jo vann da, har aldri hørt eller lært noe annet, er det skikelig mye eller bare en del for at det er kaldt??? Hvis def toppakning så pleier det og ryke skikelig, men stikk til et værksted og få dem til og måle om det er co i kjøleveska di, da får du svaret i alle fall. Kryser fingra for deg, ikke noe gøy med toppakning bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2005 Har faktisk opplevd at det har vært grå røyk ved oljelekkasje inni turbo, var på en turbokonvertert 02 mr2 hvor rakettforskerne som hadde montert turbokitet hadde klart å tett igjen returslangen for olja med pakningssilikon mulig det er pga veldig høy temp at det blir grå røyk av olja da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2005 Skulle vel ike være noe problem å lukte hva dette er? Husk også at det var skikkelig væromslag i forgårs, kan jo hende duggpunktet endret seg og det egentlig var kondensvann? Føler igrunn ofte at S4'n puster og damper mer enn andre biler jeg har hatt, uten at det er noe feil av den grunn.. Tor Olav har jo løsningen, da.. Det er forreste ofte at biltilsynet har CO-sensoren liggende med slange ut, så du kan gjøre det selv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2005 luktet egentlig ingen ting av eksosen.men kan jo stikke å få målt co..... ryker hele tiden selv om den står på tomgang eller blir jaga skikkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2005 Hei,du kan stikke til et verksted å få dem til å måle hc i kjøleveska.Da finner de ut om det er toppakninga som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2005 Hei,du kan stikke til et verksted å få dem til å måle hc i kjøleveska.Da finner de ut om det er toppakninga som er gåen. Hc er noe du får hvis du har en motor som ikke går reint, em motor som går fint (uten cat) liger jo gjærne med en hc på ca 100-250, mens en motor som som fjusker på en sylinder som reger ligger på en hc på ca 1500. hvis toppapkningen er def får man jo eksos i vannet, og jo da får mann jo co hvis man foreksempel har mengder med o2 i eksosen kan også toppakningen være deff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2005 kan tyde på at turboen har snurra nok er en del olje i ic + i hele eksosen og bruker ganske mye olje,minker ikke noe vann og er heller ikke olje i vannet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...