ABS sensorproblem 1998 Audi A6 2.4 Quattro

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det finnes noen løsninger for å gjenopplive ABSen på Audien? sånn FØR man går til det skrittet å bestille nye følere? noen som har noen tips og triks?

Har det symbolet i dashen når jeg kjører, som blinker rødt med ett utropstegn i. Samt det gule ABSlyset som lyser konstant.

Ettersom jeg har forstått så kutter ABSen sin funksjon om EN sensor krangler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det du får varsel med rødt utropstegn så er det trulig noko værre en berre ein hjulsensor. Hjulsensor så vil kun abs lampa lyse. Det lukter vel litt abs pumpe her da det har vært litt problemer med det.

Du må nok kjøyre ein diagnose test for å finne meir ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette grunnen kanskje til at kjørecomputeren ikke fungerer? den skal vel gjerne fungere i det vinduet ved instrumentene...

kjenner du til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trur eg ikkje, men åssen er det den ikkje fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oops ser at svar har kommet uten at jeg har fått det med meg. Kjørekomputeren fungerer ikke som sagt, det er en bryter man kan sjalte venstre og høyre på blinkelys-hendelen for å betjene cruisekontroll og en knapp ytterst på hendelen for kjørekomputeren, for meg så virker det som om at siden ABS er "offline" så overstyrer dette luksus som kjørekomp.

Eller er det bare meg som er på vidda? Jeg kan trykke så mye jeg vil og orker men ingenting skjer verken v\stillstand eller i fart...

Kan også legge til, de UTROLIG FÅ gangene ABSen er fungerende ved oppstart er fremdeles kjørekomp. død å regne...den er ikke liv i da heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.