Bytte toppdekselpakn. 3B motor

Anbefalte innlegg

Skal bytte bytte nevnte pakning(sett) på 3B motor.

Bare lurer på: skruen innerst i "høyre hjørne", altså omtrent der fordeleren er, kommer jeg til der uten å ta av spjeldhus/innsug som er rett over? Regner med det, men greit å være sikker før jeg begynner å rive ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo nettopp gjort samme jobben på en aby motor men for å være helt ærlig så husker jeg faen ikke, veit jeg pelta av innsuget men dette var bare for og lakkere dette, lurer på om du ikke må skru av spjeldhuset, men des bare tiping for meg alså.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen måneder siden jeg gjorde dette på min 3B, men jeg mener jeg skrudde av et par ting ved gasspjeldet ja. Tror ikke dte var nødvendig med hele greia, men den trekantede armen hvor wirestyringen er skrudde jeg hvertfall av. Var ikke særlig store jobben og det letter arbeidet når du skal ha toppdekselet på igjen uten å krølle pakningen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK takk for svar : ja : , dat er jeg mentalt forberedt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jobben gjort, måtte av med spjeldhus for å komme til den siste skruen. Var selvfølgelig et par skruer som var helt bom fast, men de gikk av ved bruk av vold og hærverk.

Grunnen til pakn. bytte var at det lakk olje ned i tennplugghullene. En grei bieffekt av jobben er at bilen går mye bedre, og med bedre respons (motor har ikke vært helt seg selv i det siste : syk : ) Motor har antakelig trukket falsk luft via utett pakning. Kan være greit å vite hvis noen leter etter lekkasje. Det ser ut til at det ikke kan undervurderes hvor følsomme disse motorene er for lekkasje/falsk luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.