Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mye pes å overhale en gearkasse på Passat Vr6. Har fått en sinnsyk lyd på 2 og 4 gear når man drar på og når man lar bilen bremse på gearet. Høres ut som no lager som er dårlig. Samme lyden har begynt å komme på 3 gearet og. Tenkte å sjekke her før jeg kjøper en ny kasse. Kassa er ellers fin å gire med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på det samme når eg overhalte motren min, men kom fram til at det er billigere å kjøpe en ny kasse i stedet for å åpne kassen sjøl og begynne å overhale den. Et par ringer og låseskiver kommer lett opp i 8000kr. hvis du må skifte 2 eller 4 giret så kan du like godt kjøpe ny kasse.

Har sett på tegningene av kassen på ETKA programmet eg har, og det e sykt med ringer, skiver, låseskiver og syncroniserings ringer. Disse delene er forresten syyykt dyre og spessielt til vr6. Så du må holde tungen beint i munnen ihvertfall. I tillegg må du ha et låsesett for å låse akselen (eller ka den no heter).

Let litt på forumet og se heller om du finner noen brukte girkasser, det er MYE billigere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regna med at det er mye jobb og dyre deler. Blir nok en ny siden det er 3 gir som er dårlig. Det er vel ikke helt håpløst å finne en sånn kasse. Blir det problem å få tak i så har jeg en kompis som har med deler fra sverige ofte så kan vel få en billig der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kasse kjøper du brukt fra corrado vr6, vento vr6, golf 3 vr6, passat vr6.. alle passer . har selv hatt kasse fra både golf 3 vr6 og corrado vr6 i min pasat vr6 jeg hadde.... girkasse nr 3 i sitt liv når jeg solgte den...: eek ::P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.