#1 Skrevet Desember 13, 2009 Lurer på om det er mye pes å overhale en gearkasse på Passat Vr6. Har fått en sinnsyk lyd på 2 og 4 gear når man drar på og når man lar bilen bremse på gearet. Høres ut som no lager som er dårlig. Samme lyden har begynt å komme på 3 gearet og. Tenkte å sjekke her før jeg kjøper en ny kasse. Kassa er ellers fin å gire med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 Lurte på det samme når eg overhalte motren min, men kom fram til at det er billigere å kjøpe en ny kasse i stedet for å åpne kassen sjøl og begynne å overhale den. Et par ringer og låseskiver kommer lett opp i 8000kr. hvis du må skifte 2 eller 4 giret så kan du like godt kjøpe ny kasse. Har sett på tegningene av kassen på ETKA programmet eg har, og det e sykt med ringer, skiver, låseskiver og syncroniserings ringer. Disse delene er forresten syyykt dyre og spessielt til vr6. Så du må holde tungen beint i munnen ihvertfall. I tillegg må du ha et låsesett for å låse akselen (eller ka den no heter). Let litt på forumet og se heller om du finner noen brukte girkasser, det er MYE billigere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 Regna med at det er mye jobb og dyre deler. Blir nok en ny siden det er 3 gir som er dårlig. Det er vel ikke helt håpløst å finne en sånn kasse. Blir det problem å få tak i så har jeg en kompis som har med deler fra sverige ofte så kan vel få en billig der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2009 Kasse kjøper du brukt fra corrado vr6, vento vr6, golf 3 vr6, passat vr6.. alle passer . har selv hatt kasse fra både golf 3 vr6 og corrado vr6 i min pasat vr6 jeg hadde.... girkasse nr 3 i sitt liv når jeg solgte den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...